TUR TIL STOFF & STIL I GÅR

En brå bestemmelse da vi var ute på andre ærender i går gjorde at jeg fikk en drømmestund i en av yndlingsbutikkene mine. Stoff & Stil!! Kunne ikke kosa meg mer. Der… og i garnbutikker, da er jeg i eventyrland😃 Da kan jeg bruke timer på å bare se og fantasere om alt det fine som kan lages. Og se her:  Mannens pysjbukse er jo nymotens😁 Her henger det en like rutete til pynt.

Og se her: en hel vegg full av sy mønstre😁

Jeg nøyde meg med ett.  Dette skjørtet skal bli en del av de nye klærne jeg trenger til jul.

Og her er de 3 stoffene jeg valgte ut til antrekket. Gult, blåmønstret og en slags karri/sennepsgul. 

Nå kan dere være spente nå, på å få se hvordan jeg har tenkt til å sette dette sammen til et antrekk😊. Jeg håper jeg får det til sånn som jeg har sett det for meg. Det blå stoffet fant jeg på et bord med rester. Så lette jeg meg frem til jeg fant noe som kunne passe til det. Toppen må jeg komponere selv. Jeg har vel et mønster eller 2 som jeg kan gå ut i fra. Jeg fikk tak i et par restestoffer nesten gratis også. Disse her: men de har jeg ingen spesiell plan for foreløpig.

Brunt og hvitt. Skal nok finne på noe med det også. Men alle disse nye stoffene må vaskes først. Så de er ferdig krympet før jeg syr av de.

Jeg har noe ferdig vasket og det skal jeg bruke noe av nå i kveld.

Nå må jeg komme i gang snart. Dette er den tredje dagen som har gått bort på bare flying og legebesøk.  Og jeg har vært grytidlig oppe alle dagene. Da vi kom hjem i dag fikk alt bare se ut som det gjorde her i huset. Vi trengte søvn begge 2. Må forresten ned til ny time ang. blodtrykket på fredag.

Da må jeg bare få i meg et par skiver, og begynne på det stoffet som er klart til bruk.

Ha en fin kveld😗

 

#søm #syprosjekter #Stoff&Stil #glede #sy #syklær #sydilla

 

5 kommentarer
    1. Jøss, den butikken der var jo fullstappa av fine stoffer! Et eldorado for syglade damer 😀
      Det blir spennende å se hva du får tryllet ut av det du kjøpte 😉 Ha en fin kveld 🙂

    2. Utrolig fin butikk. Jeg tusla rundt lenge i dag jeg og titta med lengsel mot mønster og stoff. Men ble med titten og tok med et garnhefte hjem. Studerte garnet i hyllene jeg. Masse fint av det også. Og mye fint oppstilt. En kåpe som var utrolig lekker og en fin baroegenser…mmmm. Gleder meg til å se dette skjørtet. Stoffene så fine ut. Klem til deg.

      1. Har du også vært på Stoff&Stil? Jeg hadde ikke tid til å se på garn denne gangen. Det er bare stoffer, mønster og et hode med masse fantasi som opptar meg når jeg er akkurat der😊
        Da er jeg spent på hva du begynner på som neste prosjekt😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg