TUR, SOPP OG EGGERØRE

Jepp, det ble en liten søndagstur i dag. Mannen kom hjem fra jakt akkurat i det jeg hadde gjort meg klar til å gå. Med sekk og soppkniv, i tilfelle noen sopper skulle dukke opp på veien😊

Jeg valgte å gå rett til skogs i dag. Ikke så langt det som dere ser. Rett ovenfor gården. Og der ligger en fin traktorvei jeg pleier å gå inn på.

Det var ikke mange meterne jeg gikk på den før jeg gikk inn under trærne for å se etter sopp. Tenkte jeg kunne gjøre det først som sist. Det er ikke så mange dagene siden jeg gikk her sist, og da plukket jeg en håndfull kantareller bare langs traktorveien og stien. Nå ville jeg se om det var noe mer utenfor der.

Og det var det!

Jeg plukket med meg det jeg fant. Ikke så mye, men det ble en hel tallerken full😁

Meninga var at jeg skulle se etter fugler også i dag. Jeg følger jo gå-skolen til solliv , og der har jeg tilogmed vunnet denne flotte premien. Selv om jeg ikke er den flinkeste gåeren enda.

Disse kom i postkassa tidligere i uka. Premien min😁 Refleksbånd og lys, med blink på også, så nå skal jeg synes godt i mørket 😊Tusen takk for premie og motivasjon nok en gang solliv! Desverre gikk jeg med nesa og blikket mest mot bakken i dag. Så fuglene ble helt glemt bort. Men i morgen…DA skal jeg huske det😃

Vel hjemme etter nesten 1 time ute, og noen skritt, ble det eggerøre med sopp, løk, hvitløk, noen salatbiter og hakket brokkolistilk. Da er grønnsakskuffen sortert og klar til ny uke.

 

Og vi ble gode, mette og trette. Klare til å slappe av ei stund.

Ha en fin søndagskveld😙

 

#tur #søndagstur #kantareller #eggerøre

12 kommentarer
    1. Så fin tur da. Sopp finner du. Nese for sopp du! Så bra premien kom frem. Moro. Du er flink. Ivrig elev du. Så dette tror jeg blir meget bra <3 Kos de med kvelden og hygge. Du kom deg ut og det er såååå viktig. Deilig å lufte hodet og tanker.

      1. Ja denne er fin og god og varm. Den er ikke hjemmestrikket, så jeg vet ikke om det finnes mønster på den. Vil jo tro det finnes noe lignende hvis du googler litt😊

    2. Den jakka di var kjempefin. Og grattis med premie fra Solliv. 🙂 Her har det regnet i hele dag. Barnebarna ble kjørt hjem i firetia og siden har både jeg og drømmemannen ligget på sofaen! Det tar på dette her, men jaggu er det gøy også! 🙂

      1. Det ble en god porsjon.eggerøre med litt av hvert i.Jeg trodde vel at soppsesongen var over, man har sett folk plukke kilovis traktkantarell og trompetsopper nå om dagen. Det er 2 sorter jeg må lære meg til neste år. Jeg er veldig fornøyd med det jeg har lært bare i år jeg 😁😁

    3. Så fin jakke! 🙂 Kjøpt eller strikka selv?
      Så bra du plukker sopp. Har lyst til å begynne med det selv. Men er soppen fortsatt bra nå?
      Alltid litt ekstra deilig å gå tur når man skal noe, det gir en ekstra driv 😀
      Maten du laget så kjempedeilig ut. Jatakk 😉
      Så heldig du var som vant premie hos Solliv- Kjempenyttig nå mot mørketida 🙂
      God kveld og natt til deg <3

      1. Denne jakka er kjøpt. Den er fôret og greier, så den er vindtett og varm😊 Noen av soppene begynner bli litt vasne. Men de jeg tok med meg var helt fine. Har en halv tallerken igjen til noe godt i morgen også 😊.
        Jeg var superstolt da jeg vant premie hos solliv😍

    4. Viktig med påfyll ute i naturen. Godt for kropp og sjel, ja. 🙂 Så artig med premie! 🙂 Lurt med lys i høstmørket, men du trenger vel ikke refleksbånd på skogsturene dine? 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg