TIDLIG VÅKEN OG KREATIV

I går var ingen god dag. Mye soving og vondt i hodet. Så det eneste som skjedde var at jeg ble med ut for å handle sent på ettermiddagen. Jeg skulle på apoteket for å se om de hadde alun, det jeg trenger til forbehandling av garn før jeg begynner og farge det . Selvfølgelig hadde de det ikke inne, og jeg må vente helt til tirsdag. De bestilte det for meg.

Da må jeg jo finne på noe annet så lenge da. Så da mannen reiste på jakt litt over 4 i natt våknet jeg og har vært våken siden da. Jeg har flere prosjekter jeg skal begynne på. Kanskje det faktisk blir 2 av de i dag😁 hvis jeg ikke sovner igjen snart da. Jeg er jo så glad jeg er ferdig med hareluene, og bare grønt og hvitt garn. Tenkte å lage meg et pannebånd eller lue med sopper på, men det hadde vært gøy å brukt det garnet jeg skal farge med sopp til det prosjektet. I stedet fant jeg noe garn jeg hadde her og begynte på en julegave nå på morran.  Det er på tide nå.

Det blir også ei lue. Men andre farger og med Marius-mønster.

Jeg synes alltid det er gøy å bruke andre farger enn det som står i mønsteret. Da blir det et litt mer spennende resultat 😊

Men jeg har enda et prosjekt som gnager rundt i hodet. Det har det gjort et par netter nå. Jeg har nemlig sett på symesterskapet på nrk 1. Det satte full fart på kaoset i toppen.  De driver med redesign bl.a. Og da er jo helt klart at noen av klærne mine må klippes opp og trikses med. Jeg har laget meg en plan i natt, så får vi se om det blir noe av den og om jeg får det til.

Fargesoppene er snart ferdig tørka i ovnen nå. Jeg fikk endelig gjort de klare og satt de inn i går kveld. Selv om jeg var så trøtt at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg. Men jeg kunne bare ikke la de ligge ute lenger og ta sjansen på at de holdt en dag til. Det er tross alt litt jobb å finne så mye jeg trenger av dem. Da kan jeg ikke la noe gå til spille.

Gjett om det var godt og krabbe under dyna og legge nye planer🙄

Nå er det på tide med en kaffekopp før jeg fortsetter ei stund til med den 1. julegaven.

Ha en fin dag😗

 

#julegavetips #mariuslue #soppfarging #planer #ideer

 

8 kommentarer
    1. så masse spennende du har på gang da,da er det kjedelig å ikke være helt våken,full av energi :=) farge garn med sopp,spennende ,hva slags sopp bruker du til det da ? jeg liker ellers også å lage strikkeprosjekter med egne farger,det tradisjonelle som alle går rundt med blir litt for kjedelig å strikke synes jeg,selv om det også er fint

      1. Jeg har ikke kommet i gang ennå. Venter på beisemiddel. Men jeg har samlet sandsopp,seig kusopp,kanelslørsopper, fløyelspluggsopp har jeg bare funnet en av og rødbelteslørsopp bare 3 stk. Men jeg har tørka de og samlet i hver sine papirposer til jeg får nok av de også. Alle disse soppene har jeg lest meg frem til at er fargesopper 😃

        Det er mye mer gøy å ha noe som ikke er helt likt det alle andre har ja😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg