SYLTA GRØNNE TOMATER VAR JO GODT DET

Jeg tok en test på å sylte 1/2 kg av alle de grønne tomatene jeg rakk å redde inn før de ble ødelagt av nattefrosten. Jeg var usikker på om jeg ville like det. Derfor ble det bare med en test først.  

Nå har jeg smakt de på brødskive med leverpostei og til en middag.  Og jammen var det helt brukbart😁  Så da er det bare å gå i gang med å sylte resten før de blir ødelagt. 

( de svarte prikkene er fra vaniljestangen som er med i oppskriften)

Det var fruensvilje som anbefalte å å bruke de på brødskiva… på samme måte som sylteagurk. Jeg tenkte ikke så langt.  Leste bare at det gikk an å bruke de som middagstilbehør jeg 🙂 Har du lyst til å sylte tomater selv finner du fremgangsmåten jeg brukte HER . Det er verdt å prøve, hvis du sitter igjen med tomater etter årets innhøsting. 

Er det noen som kan dette med sylting, safting og bruk av planter, frukt og bær både fra hagen og fra naturen er det nettopp fruensvilje. Henne har jeg fått mange fine tips og kommentarer fra. Har du interesse for noe av dette vil jeg anbefale på det sterkeste å lese hennes blogg og lære av hennes kunnskap 🙂 Den dama kan MASSE!! 

Da ønsker jeg deg en fortsatt god dag 🙂 Jeg skal vist slite med hodepinen i dag også. Heldigvis skal jeg til legen i morgen. 

PS. Jeg vil takke solliv for hennes fremsnakking av meg og min blogg i går. I dag er jeg på blogglista!! Tusen takk!!

 

#blogglista #syltettomat #grønnetomater #tomater

3 kommentarer
    1. Skal lage det jeg også tenker jeg. For sitter her med grønne tomater jeg å 🙂 Takk for fine ord. Og takk for linking i går og dag 🙂 Du får klore deg fast på lista nå! 🙂 Nå er du mer synlig på blogg! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg