Sopp-og plantefarger.

Nå er garnet som fikk ligge i fargebadet ovet natta tørt. Det ble ikke så værst dette syns jeg. 

 

Det til venstre er garnet som var ubleika, det til høyre er det jeg ikke var fornøyd med fargen på, og farget på nytt. Begge hespene ble kokt i samme fargesuppe(bad) i går. Du kan lese om det i  innlegget HER

Jeg syns det ble en finere farge på det nå.  Her ser du forskjellen. Det til høyre i bilde til høyre er det samme som det til venstre i bilde til venstre. Det andre i bildet til venstre er bark av gråor. Det vil jeg beholde jeg som det er.

Jeg begynner å få noen forskjellige fine plante-og soppfarger til kofte nå.

6 ulike farger har jeg så langt.

Fra venstre i bildet over er det farget 2 stk med Rabarbrablader, 1  stk med Reinfann , 1 stk overfarget blanding av Rabarbrablader/bark av Gråor med reinfann , 1 stk  rød – og oransje kanelslørsopp 1.bad, 1 stk  rød- og oransje kanelslørsopp  2.bad, 2 stk litt mislykka Gråorbark.

 

 

Jeg trenger mer garn til koftestrikk, så jeg må fortsette å jakte på fargematerialer ute i skog og mark.

Ha en fin ettermiddag og kveld😚😎

 

#plantefarging #soppfarging #garfarging #naturfarger #naturensfarger #hobby  #kanelslørsopp #rabarbrablader #gråor #reinfann #livetpålandet #landliv

6 kommentarer

Siste innlegg