REDESIGN PÅ EN LØRDAG

I går klarte jeg endelig å bestemme meg for ett av alle prosjektene mine. Jeg var en tur avgårde for å hente ei soppbok jeg hadde bestilt. Og på veien hjem bestemte jeg meg for å ta syprosjektet.  Prøve å la alt annet være og konsentrerer meg om bare det. Litt virring ble det da jeg kom hjem, men da klokka ble 15 tenkte jeg at nå må jeg gjøre det jeg hadde bestemt meg for. Det lå fremme på bordet midt i stua og ventet på meg. 

Jeg hadde begynt å demontere 2 gensere.

Jaktgenseren til mannen min, som jeg hadde sydd til han for et par år siden. Den har han klart å søle klor nedover hele magen på. Og den begynte og bli godt slitt nederst på ermene.

 

Og min kosegenser, som var irriterende vid i halsen og skled langt nedover skuldrene. Og alt for lange ermer. 

 

Inspirert av symesterskapet på TV gikk jeg i gang. Her er ermene klippet ut fra mannens genser og laget nye etter formen på min egen genser. Lengden justeres til slutt.

 

 

Men så var det den halsen da som var alt for vid. Jeg laget en forlengelse av den i det grønne stoffet.

 

 

Det ble litt trim på meg under prosessen også. Jeg har bordet nede hvor jeg klipper og sitter med nålingen. Og i 2.etg står symaskinen og strykebrettet. En del ganger opp og ned trappa ble det i løpet av kvelden. Også måtte jeg jo ta en halv kaffeskvett med mannen innimellom. Han er ikke i form i helga. Så han sitter eller ligger henslengt under dyna på sofaen og fryser. Heldigvis var han ikke spesielt sulten i går, så middagen ble hoppet elegant over. Jeg hadde ikke tid til å spise før jeg var ferdig. 

Og jeg syr og jeg syr og jeg flyr trapper.

 

Jeg fant ut av en ny ting på maskinen min i går😁 bruke tvillingnål!! Det var smart.  Da får jeg 2 helt parallelle sømmer til stikningene!

 

Her er det ferdige resultatet. Nå mangler jeg bare en nuppefjerner så jeg får bort alle de stygge nuppene .

Og her er den meget fornøyde “sydama” kledd i ny yndlingsgenser. Ingen modell akkurat. Uten sminke og med håret fjernet med strikk og spenner for å se skikkelig under arbeidet😁

 

Ha en fin søndag😙 Jeg er spent på hva jeg finner på i dag😃

 

 

#redesign #fragammelttilnytt #syprosjekt #gjenbruk #genser #diy #hobby

 

6 kommentarer
    1. Kjempefint, så flink du er. Den nye genseren din ble veldig kul, og mannen kan du tenke på hver gang du har på genseren også. Kjenne armene rundt deg 🙂 Flink du, jeg kan mye jeg – men jeg kan ikke sy. Det er et stort ønske. Og jeg elsker symesterskapet! Sett alle sesonger…

      1. Takk😊
        Ja jeg kan tenke på mannen min 😊 Det er jo hans genserermer jeg har brukt😍
        Det er veldig gøy å sy, men jeg har alt for mye som surrer i hodet for tiden.
        Gleder meg til finalen i symesterskapet til uka😊😊
        Ha en fin kveld😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg