RABARBRAGRØT OG BROWNIES

I dag har jeg bakt brownies. Litt juksekake, for det var en pose fra Toro jeg fant i skapet. Den var på tilbud for ei stund siden og da tenkte jeg den kunne være grei å ha på lur.

Mens den sto i ovnen gikk jeg ut og hentet rabarbra. Jeg må prøve å bruke noe av den. Det er så mye her.

Jeg ordnet meg med kjele, skjærefjøl, kniv og vekt ute på terrassen. Det er deilig å være ute i skyggen nå. Gressklippingen får vente til senere i dag. Jeg orker ikke å svette sååå mye som jeg gjorde i går. I hvertfall får jeg gjøre litt andre ting først.

Så nå har jeg kokt rabarbragrøt også. Oppskrift HER

Dette skal jeg overraske mannen min med når han dukker opp en eller annen gang i dag. Da blir han glad.

 

Siden jeg er i gang med rabarbraen skal jeg hente et par kilo til. Må legge noe i fryseren.

Til helga skal jeg bruke enda mer av den. Da skal jeg kjøpe jordbær og koke rabarbra-og jordbærsyltetøy. Det er snadder.

Ha en flott sommerdag😃

12 kommentarer

Siste innlegg