OPPDATERING

Jeg syns jeg bør skrive en liten oppdatering her nå. Det har vært stille fra meg et par dager.

Grunnen er at jeg har vært hos min mor siden tirsdag kveld. Jeg har vært med henne inn til Ullevål sykehus både Onsdag og i dag.  Begge dagene måtte vi grytidlig opp for å ta taxi innover.

I går ble hun øyeoperert. Les hva det var hun ble operert for Her .

Selve operasjonen skulle ta en halv time. Men det tok mye lenger tid. Det var noe som satt godt fast inne i øyet hennes. Så de plundret med å få løsnet det.

De fikk det til til slutt.  Men de måtte fylle øye med en gassboble og sy et sting . Gassboblen er for å regulere trykket tror jeg. Og nå må hun sitte med hodet bøyd og nesa mot gulvet helt til gassen blir borte. Hun fikk tilogmed et blått armbånd på seg hvor det står “ADVARSEL , gassboble i øyet”. Det må hun ha på så lenge gassen er der. Den nakken og ryggen kommer ikke til å bli god å ha med å gjøre etterhvert.

På kontrollen i dag var de ihvertfall fornøyd med hvordan det så ut. Nå skal hun ikke til kontroll før om 3 uker, hvis det ikke skjer noe spesielt. Jeg tror nok hun bør ringe inn for sikkerhetskyld, for å høre en gang til hvordan øyet bør føles før hun retter nakken igjen.

Ellers er det litt mye som foregår for meg og hodet mitt nå, og da blir det mest til å sove, sove og sove. I morgen skal vi prøve å reise opp og rydde og pakke sammen det vi har i campingvogna. Den er er ikke mer, så den skal vekk. Lørdag er det jobb.Og tirsdag er det time hos nav , før jobb.

Og lenger orker jeg ikke å tenke akkurat nå.

 

#stress #øyeoperasjon

 

9 kommentarer
    1. Hjelpe meg så skummelt med øyet da. Jeg forsøkte å se for meg hvordan det måtte være, men det klarer jeg ikke. Jammen litt av en prosess.
      Og så har du jammen mye på agendaen utenom også. Jeg ble sliten bare av å lese om det nesten :p
      Men det går nok bra. Du er god synes jeg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg