Øyeoperasjon på min mor nå

Nå er vi på Ullevål sykehus. Min mor og jeg. Heldigvis fikk jeg ordnet med fri i dag, så jeg kunne være med innover.

Jeg har sovet over hos henne i natt.  Og er trøtt som ei strømpe. Men nå har jeg fått en kaffekopp og det hjalp litt. Her inne er det nesten en by med bygninger som hører til sykehuset, så det er godt vi fikk drosje og ble kjørt rett til riktig dør.

 

Jeg sov meg helt frem til døra jeg da. Men jeg var våken forrige tur inn hit og så alle bygningene her.

Nå har vi spurt litt mer om hva øyesykdommen heter (Epiretinal fibrose, het den)og hvorfor synet har blitt gradvis dårligere de siste månedene. Da vi var inne på kontroll for noen uker siden hadde hun 30% syn igjen på det ene øyet. 

Vi var heldige og fikk dette skrivet. Her står det meste forklart. 

Før hun ble med til operasjonsstua fikk hun smertestillende og beroligende tabletter.

Nå sitter jeg og venter og krysser fingrene for at det blir en vellykket operasjon.  Det skulle ta en halv time ca.

I morgen tidlig må vi inn hit igjen for en sjekk. Og etter det gjenstår det å se om synet bedrer seg igjen. Det kunne vistnok skje gradvis. Muligens over flere måneder.

Vi får håpe dette blir bra😊

 

#øyesykdom #epiretinalfibrose #ullevålsykehus #øyeoperasjon

 

 

3 kommentarer
    1. Ojsann, ja dette her er spennende å vente på. Leit at det finnes sånne sykdommer, men godt at det finnes noe som kanskje kan hjelpe 🙂
      Masse lykke til og god bedring til moren din ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg