Nå er det leggetid på meg igjen

Jeg har vært oppe et par timer allerede.  Drukket kaffe med mannen, som snart reiser ut på jakt. Spist 3 skiver med egg og kaviar til frokost og smurt niste. Mannen kokte eggene klare i går kveld.                                       Det ble en lang dag på farta for meg i går også, og da blir det ikke greie på noen ting etterpå. Jeg var ikke hjemme før halv åtte på kvelden.  Og da var hodet vondt og jeg var stup trøtt. Men jeg fikk gjort noen ærender tidligere på dagen da. Jeg dro avgårde for å gjøre en byttehandel. Masse gardinstoffer mot 2 flasker julebrus. Det var metervis og tydeligvis ikke brukt. Så da la jeg noe av det i vaskemaskinen maskinen nå i sta. Lønner seg å vaske å få gjort unna krympingen av stoffer før man begynner å sy av det. Det er kjedelig hvis det kryper etter at det er ferdig sydd. Det har jeg nemlig gjort er par ganger…. så nå husker jeg det 🙄

Når jeg først hadde kjørt så langt dro jeg innom yngstemann også.  Han ringte da jeg var på vei nedover. Ville gjerne vise frem leiligheten han og kjæresten flyttet inn i i helga. Selvfølgelig ville jeg jo se på den😊 Det var en stor og fin leilighet midt i Hokksund sentrum. Jeg tror de kommer til å trives der. Og bare de får tak i spisestue blir vi invitert på middag hos dem😍

Forresten…jeg farget håret mitt på søndag 😃. Rakk det på formiddagen før vi fikk besøk. Tok en litt rødlig farge denne gangen.  Og jeg fikk sønnen til å knipse bilde av den nye sveisen. Nå er luggen blitt lang nok til at jeg får dratt den med i hestehalen også😁

På vei hjem derfra var det en kjapp tur innom butikken og så sto det bare et ærend igjen.  Det var hos svigermor. Hun var alene hjemme og vi ble sittende lenge med kaffe, te og håndarbeide. Det var skikkelig koselig😊

Men nå er jeg altså stup trøtt igjen. Jeg kan ikke være oppe fra klokka 4. Jeg er nødt til å begynne dagen mye senere enn det, hvis jeg skal holde ut til kvelden igjen.  Så : God morgen , til dere som starter dagen nå😊 Jeg venter en god stund til.

12 kommentarer

Siste innlegg