MUFFINS

Det ble muffins i går kveld. Det er ikke bare å sette i gang med det i det du finner ut at du vil bake.  Alle ingrediensene skal ha nogenlunde romtemperatur før du går i gang. Så da bakeplanen var lagt, satte jeg frem oppmålt melk, smør og egg på kjøkkenbenken. Der sto det mens jeg både lagde og spiste middag. Og litt til…

Denne gangen ville jeg prøve noe nytt. Jeg tok bittelitt jordbærsyltetøy i mellom to lag med kakerøre i hver muffinsform.

Jeg var litt spent på hvordan det ville gå. Om de ble skikkelig stekt. Men det gikk helt fint👍 Stekte de i 20-25 minutter på 180 °C midt i ovnen.. Neste gang skal det enda litt mer syltetøy i dem.

Her er oppskrifta hvis du vil prøve :

150 gr margarin og 2 dl sukker røres hvitt.

2 egg halvpiskes og has i litt etter litt.

Sikt over 4 dl hvetemel, 2 ts bakepulver og 2 ts vaniljesukker.

Rør…hell i 1,5 dl melk og rør videre til alt er godt blandet.

Dette ble 27 stk muffins i små former. De siste spiste vi i bilen nå, her vi står og venter på legetime.

HA EN FIN MANDAG 👍

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg