MIN FØRSTE BAKST MED SURDEIG ER I GANG

Dette kommer til å ta omtrent resten av dagen. Men hva gjør vel det? Jeg skal ingen steder uansett. Nå har jeg akkurat blandet deigen i kjøkkenmaskinen og dekket den med kjøkkenhåndkle. Etter oppskriften skal den bruke et par timer ..pluss/minus .. til å heve seg til dobbel størrelse. 

Jeg er skikkelig spent på om det funker. Jeg skal ta bilder etterhvert som arbeidet skrider fremover i dag. Så får du se om det blir brød, eller om hele greia har havnet i søpla.

Sånn ellers har vi hatt besøk hele lørdagen. Bonusdatter- og svigersønn. Hun hadde med strikketøy…yezz!! Da ble det noen runder på meg med strikketøyet også. Så nå er begge ermene strikket inn på rundpinne sammen med bolen.

 

Vi spiste den enkleste middagen som finnes. Pølser i brød og lompe med rekesalat og stekt/rå løk. Null stress og ganske så godt.

 

Været er helt topp her nå om dagen. I dag har jeg sittet ute med strikketøyet før det ble alt for varmt i solveggen.

Plantene mine har fått vann og står ute og koser seg. De tåler sikkert sola litt mer enn jeg gjør. Jeg er nødt til å lage en solhatt tror jeg. Jeg orker ikke å sitte med hodet i sola lenger. Men jammen er det ei deilig årstid nå. Den skal nytes så mye jeg orker.

Ønsker deg en god dag videre😚

11 kommentarer
    1. Spennende med dette brødet 😀 Gleder meg til å følge med….
      Strikking er kos ja, og litt terapi. Her holder jeg jo på med kjole, men så røk pinnen i går kveld….så nå ligger den klar med ny pinne, og så må jeg fikse noen masker. Shit happens 🙂
      Sola kan bli varm ja. Jeg elsker sol, men når jeg sitter i ro, er det godt med skygge ja. Så jeg har en caps, og jeg har et par hatter. Så kan jeg veksle på hva jeg vil bruke 🙂
      Nyt dagen til fulle ♥

      1. Pinnen min knakk i dag også. Det har aldri skjedd meg før! Det må ha vært en billigpinne. Jeg var så heldig at jeg hadde en til i samme str liggende her. Den er det helt annen kvalitet på. Så jeg har reddet maskene og byttet pinnen.

        Har kommet et steg videre på baksten nå😊

        1. Det har aldri skjedd meg heller før, at pinnen har knekt. Og den pinnen jeg har var ikke billig heller. Så det var skuffende. Men men….
          Får lese mer om baksten din i morgen jeg, håper jeg, for nå er det leggetid her 🙂

      1. Jeg fikk det til 😊 Kommer med innlegg i morra 😊

        Jeg så en melding før i dag om de varslene, men den ble borte for meg før jeg rakk å gjøre noe med den.
        For det kommer vel ikke automatisk regner jeg med? Det hadde vært veldig kjekt å få varsler 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg