MIN FIRBEINTE “VENN” OG VEKKEKLOKKE

Jeg har en levende vekkeklokke.  Han har 4 bein og heter Dino. Han vekker ikke til faste tider, men heller i tide og utide. Spesielt viktig er det å vekke “mor” på sekundet etter at “far” sin bil forsvinner ut av synsfeltet. DA …. er det klart for action! Noen ganger passer han på å bite i filler et eller annet helt i det stille før han mener det er på tide sette i gang vekkeklokka. Andre ganger, som i dag, er det full varsling om at “far” har reist. Da syns han det er på tide at “mor” kommer seg opp.

– Jeg har ikke fått mat! … Prøver han seg på . Men den  går ikke “mor ” på. Neivel🤔…- jeg må i hvertfall ut!! Akkurat som jeg ikke veit at det er det siste han har vært før mannen reiste….hmfrr!!

Her ligger “vekkeklokka” i all sin uskyldighet. “Mor ” er oppe og jobben er gjort. 

– Deilig …da kan jeg ta meg en lur🙄

 

Da ønsker en sovende vekkeklokke og en våken mor alle en fin dag😚

7 kommentarer

Siste innlegg