Meditasjon og takknemlighet

Jeg måtte legge meg nedpå nå etter middagen. Mannen tar seg også en middagslur. Det skal jeg også, men nå vil jeg dele noe med deg først. Jeg ligger her og leser blogginnlegg. Må jo gå igjennom noen av de faste jeg leser i hvertfall. Og en av dem fikk jeg en påminnelse om meditasjon og takknemlighet av i dag. Det er pensjonistgunna som har skrevet om det. Hun kommer stadig med kloke ord. Gå gjerne inn og les på hennes blogg ved å trykke på den blå linken. Påminnelsen om meditasjon var ikke så dum. Det er nemlig ganske så smart å ta noen minutter helt i fred med seg selv. Sitte eller ligge stille. Kjenne på kroppen, pusten og slappe helt av.

Koble ut verden og alt rundt seg. Bare være i nuet…her og nå. Ikke noe stress. La det slippe taket noen minutter og la hver muskel i kroppen slappe av.  Samtidig er det kanskje lurt å minne seg selv på alt man skal være takknemlig for. Tenker man etter er det faktisk veldig mye. Jeg er ikke så flink til å huske dette i kaoset som er i hode mitt noen ganger….eller når depresjonen slår til. Men med påminnelsen jeg har fått i dag, skal jeg gjøre så godt jeg kan. Jeg skal fra nå i dag og hver dag fremover, ta noen minutter en eller flere ganger daglig til å roe kroppen helt ned og tenke på hva jeg er takknemlig for. Takk for påminnelsen jeg har fått pensjonistgunna.  Ha en fortsatt fin dag😙

#meditasjon #tankevekker #leveinuet #herognå #avslapningsøvelser #takknemlighet

12 kommentarer
    1. Ja, det er lurt dette. Jeg må gjøre sånn hver dag, rett og slett som en av mine pauser. Da skal jeg legge alt bort, og ikke gjøre annet enn å hvile, og kjenne den gode følelsen av ro og null stress.
      Jeg har ikke nådd å lese så mye blogg i dag, har hatt besøk og bakt kake og greier, så nå skal jeg ta en sånn meditasjonspause 🙂 Og så blir nok kvelden veldig rolig, og muligens tidlig til sengs.
      Ha en fin kveld ♥

      1. Jeg skal prøve å huske dette nå. Senke skuldrene og roe kropp og sjel noen minutter hver dag.
        Du er flink du som får gjort det.
        Så deilig med kake og besøk da. Håper du hadde en fin kveld etter besøket også😙

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg