LIBANESISK MOUSSAKA

Jeg har hatt en MYE bedre dag i dag😊 Og har laget mat etter oppskrift.  Det er ikke ofte jeg gjør det, men nå føler jeg meg klar til å utforske nye smaker. Hadde handlet inn til denne Libanesiske moussakaen på lørdag, og gledet meg til å lage den.  Men det ble altså ikke gjort før nå i kveld.

Den var verdt å vente på😊 

 

 

Oppskriften fant jeg  HER

Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke. Men jeg valgte å bruke dette krydderet her. Det inneholder det som står i oppskriften, pluss noen krydder ekstra. Dette er et Libanesisk krydder jeg kjøpte for ei god stund siden og  har ikke helt visst hva jeg skulle bruke det til. Kjøpt på måfå egentlig i en utenlandsbutikk i Kongsberg. Jeg syns det var en blanding jeg ikke var sikker på om jeg syns var spesielt god etter å ha smakt på den. Men til denne retten passet den😁

 

Dette er en kjøttfri rett. Men siden jeg var usikker på om vi likte smaken , laget jeg halv porsjon av oppskriften og stekte kjøttdeig  i tillegg.  Den lot jeg være å blande inn i gryta. Vi ville smake på den orginale retten for seg selv. Den var overraskende god på smak, så vi kunne fint spist den uten kjøttdeigen ved siden av😃. Men absolutt godt med også.

 

10 kommentarer
    1. Mat som jeg aldri har vært borti…Men ser veldig godt ut! Virker som det er mye god smak i denne retten. Lurt å prøve noe nytt 🙂 God natt og klem herfra.

      1. Det var veldig godt😊
        Det var bare tilfeldig at jeg havnet på Libanesiske retter. Lette rundt på nettet, og et sted måtte jeg bare begynne for å prøve noen nye smaker😊
        God natt og klem til deg også😚

    2. Så kjempegodt ut. Jeg liker spennende smaker. Spiste på en libanesisk restaurant i Oslo en gang, en mengde småretter som kom på løpende bånd, utrolig godt.

    3. Dette ser spennende ut 🙂 Jeg har laget litt midtøsten mat selv for mange år siden, og kjenner igjen krydderne som er ramset opp på krydderposen. Jeg har en kokebok med mange spennende retter i, hvor jeg forsøkte noen av rettene. Det er jammen lenge siden…kanskje jeg må finne den kokeboken frem igjen 🙂
      Takk for fristende tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg