LEGEBESØKET

Jeg var endelig hos legen i går. Har hatt timen siden jeg var der sist. I august. Da skulle hun sende de siste papirene nav ville ha. Det har hun gjort. Og der har jeg tydeligvis misforstått et eller annet. For det var visstnok søknaden om uførepensjon hun har sendt.  Jeg trodde jeg ventet på svar fra nav nå om det var ok at jeg kunne søke jeg.  Så bra!! Da er jo søknad sendt og jeg kan bare vente på svar. Altså er det kommet et skritt lenger enn det jeg trodde😊

Men det var mer jeg skulle ta opp hos legen i går. Jeg har hatt en rar hodepine de siste 2-3 ukene. Og jeg syns ikke synet har vært helt på topp heller. Svimmelhetsanfall dukker opp hvis Jeg holder på med for mye. Spesielt da jeg er i butikken dukker det opp. Antagelig er det litt for mye pes. Jeg har lurt på om det kan være at jeg burde ta en ny synstest. Det er over 2 år siden sist. Eller om det kunne være blodtrykket som er for høyt igjen. Jeg fikk medisiner for det i sommer en gang. Og på kontroll etter et par uker var det blitt bedre.  På tirsdag målte jeg det flere ganger hos datteren min. Hun har blodtrykksmåler hjemme siden hun har slitt med det samme i veldig mange år. Da var det laveste vi kom til 151/90 og en litt vel lav puls…49-50.  Den lave pulsen kommer av medisinene jeg begynte på. Legen målte blodtrykket igjen i går. 170/110…alt for høyt. Så nå blir det på med 24-timers måling nok en gang. Skal ned å sette det på på torsdag morgen. Antagelig må jeg få en annen type medesin i tillegg til den jeg har fått. Siden pulsen er blitt såpass lav kunne ikke dosen økes på den. Så får vi se da om det hjelper noe. Det er nok dette som er grunnen til hodepinen og svimmelheten.

Men så dukket det opp enda en ting et par dager før legetimen, så jeg følte at jeg hadde den smørbrødlista å huske på da jeg kom inn. Heldigvis klarte jeg å huske på alt. For før jeg skulle gå viste jeg henne et par kuler som plutselig hadde dukket opp i den ene armhulen min. Jeg spurte om hun trodde det kunne være kjempekviser, noe hun ikke trodde det var. Så var det opp på benken å få undersøkt brystene. Hun syns hun kunne kjenne noe på et punkt hvor jeg sa det var vondt da hun trykket. Men hun var ikke helt sikker. Uansett skal dette skjekkes så fort som mulig. Så nå må jeg bare vente på time til videre undersøkelse, og prøve å tenke minst mulig på det i mellomtiden. Ikke så lett det hele tiden, men jeg gjør så godt jeg kan. Jeg får ikke gjort noe fra eller til uansett.

Jeg ser på sy-videoer på YouTube og slapper av, prøver å få noen idéer til hva jeg kan sy av et par gardiner jeg hentet gratis på vei til legen i går. På Finn.no er det mye fint å finne. Gardiner er det mye stoff i😁

Ha en fortsatt fin helg😗

 

 

#blodtrykk #høytblodtrykk #kuleriarmulen #hodepine

10 kommentarer
    1. Bra det var den veien da at du ligger litt foran “skjema” når det gjelder søknad 🙂 Vondt i hodet om dagen jeg også..men det kommer av spenninger i nakken tror jeg.. Best å få sjekka kulene skikkelig…er sikkert en bagatell, men lurt å undersøke.. Kos deg med dagen videre og spennende hva du kommer til å lage av gardinene :))

      1. Ja det var bra at søknaden allerede var sendt 😊. Det gjenstår bare å se hva de bestemmer seg for nå da.
        Jeg er glad kulene skal undersøkes raskt.
        Jeg tror jeg har bestemt meg for noe med gardinene nå😁. Håper jeg orker å begynne på det i morra😊
        God bedring med hodepina, og ha en fortsatt fin helg😙

    2. Lurt å komme seg til legen av og til, ja. Det var jo litt av hvert. Du har en bra innstilling, da. Lurt å ikke tenke for mye på de kulene. Du får ikke gjort noe med det likevel akkurat nå. Bra innstilling. Kos deg med syinga og lørdagskvelden og helga.

      1. Ja. Det er helt klart lurt med en skjekk innimellom. Og det er sant, jeg får ikke gjort noe fra eller til før øyeblikket. Det ble noen runder på et sokkepar i kveld, men nå tror jeg planen er klar til hva jeg skal sy😊
        Ha en fin kveld og helg du også.
        Håper formen din begynner å bli bedre😊

      1. Takk😊 Ja. Det var sikkert ikke så dumt det nå. Jeg hadde jo timen fra før. Men jeg hadde nok bestilt time nå uansett pga hodevondten og svimmelhet. Ha en fin helg du også😙

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg