KJØTTFRI MIDDAG

Det måtte bli en raskest og enklest mulig middag i dag. Formen er ikke bra. En hodepine som aldri gir seg og små anfall hvor det svimler for meg. Aner ikke om det kommer av høyt blodtrykk, stive skuldre eller om synet rett og slett burde vært sjekka. Syns jeg ser dårlig for tiden. Jeg holdt på å sovne en lur, men tenkte jeg skulle få til noe kjapp mat først. Da er det ikke noe annet jeg trenger å tenke på resten av dagen.

Ingenting var planlagt til dagens middag. Så da ble det noe ut av det jeg hadde her. En panne med lett blanding, som jeg ofte lager…og som mannen elsker😊

Det jeg brukte i panna i dag var : 1 liten løk, 3 gulrøtter, 3 hvitløksfedd, 2 store grønne tomater, 1 boks tomatbønner, 1 ss tomatpuré, en liten skvett melk, et par klyper sukker og litt ketchup. Salt, pepper, toscanakrydder og tørket persille. Det er bare å begynne med og steke løk og gulrøtter først.  Så har du i tomatene i biter.  Stek dette noen minutter, og så blander du i resten og smaker til med krydder. Når alle smakene er blandet og det har putret noen minutter er middagen klar. Kok spagetti eller ris mens du lager panneretten.

 

Det var dagens enkle kjøttfrie middagstips 😊 Nå skal jeg bare slappe av på sofaen og vente på symesterskapets finale på TV.

Ha en fin kveld😙

 

#kjøttfritt #vegetar #middagstips

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg