KJØKKENTJENESTE I GÅR

I går la mannen inn “bestilling” på hjemmelaget is og jordbærsyltetøy til kvelden. Og det fikk han.

Jeg var bare litt treg til å komme i gang med isen, så tålmodigheten hans tok slutt rett etter middagen. Han gledet seg som en unge til isen.

Jeg laget is for første gang for en liten stund siden. Og det ble tydeligvis en innertier. Det samme ble syltetøyet jeg laget av en pose frosne jordbær her en dag. Så det måtte også lages på nytt i går kveld.

Med en utålmodig “unge” i hus, måtte isen spises 1 time før den hadde stått ferdig i fryseren. Den var bløt i midten, men mesteparten var klar. Så med et glis fra øre til øre fikk han servert ønsket sitt.

Is og varmt syltetøy rett fra kjelen.

 

Jeg spiste selvfølgelig jeg også. Enda så mett jeg var etter middagen. Jeg trodde det ble ei lita stund til vi skulle ha desserten.

Jeg ble altså så overmett at jeg ikke viste helt hvor jeg skulle gjøre av meg, og hva jeg skulle gjøre. Jeg turde ikke å legge meg med en gang i hvertfall.  Selv om jeg hadde mest lyst til akkurat det. Jeg hadde isen helt oppe i halsen. Og jeg burde lært for lenge siden at jeg ikke kan spise meg så mett. Spesielt ikke på kveldstid. Da hoster jeg opp igjen noe av det i løpet av natta. En lukkemuskel som ikke fungerer som den skal. Dermed måtte jeg holde på ei stund til med noe før jeg kunne ta kvelden.

Fikk ryddet i oppvaska etter kokkeleringen, og det var jo greit å få tatt med en gang.  Etterpå lå jeg og leste en times tid for sikkerhet skyld. Det var best å ikke sovne med en gang etter det måltidet der.

Oppskrift på alt for god is kan du finne her.

Den er enkel å lage.

 

 

Oppskrift på syltetøy står bak på pakken med Jam som du kjøper i butikken. Det er også veldig fort gjort å lage. Det tar bare noen få minutter. I går laget jeg av 2 poser frosne jordbær fra frysedisken. Der kan du finne mange typer bær og lage syltetøy av.

Eller du kan gå i fruktavdelingen og finne noe du har lyst til å prøve ut.

Dette var dagens tips😃

Ha en fortsatt fin søndag😚

 

#fløteis #iskrem #syltetøy #mattips

8 kommentarer

Siste innlegg