JEG FLYR UT OG INN I VARMEN

Det er deilig og varmt hos oss i dag også. Jeg sitter ute så lenge jeg orker av gangen, før jeg må inn og få litt avkjøling. Ute strikker jeg og drikker kaffe. Nå har jeg fått nok kaffe for dag, og endelig spist frokost. Surdeigsbrød med elgpølse og sennep. Nam!

Jeg har matet noe av surdeigstarteren på formiddagen.  Nå står den på kjøkkenbenken før ny runde med mating i kveld. Så da jeg står opp i morgen kan jeg begynne å lage nye brød.

 

Jeg har også vannet og satt ut plantene i sola. Foreløpig tar jeg de inn på kvelden. Jeg har plantet om de 2 små paprikaplantene jeg sådde for ei stund siden. Nå har de hver sin potte. (De står foran på bilde). Ikke store greiene enda i forhold til “Dronninga” selv fra i fjor.

  Tomatfrøene spirer også såvidt, det samme gjør korianderen. Og den Thailandske salaten liker seg godt. 

 

 Nå er jeg nødt til å lukke øynene ei stund. Det ble ikke så mye søvn i natt. Dino og jeg tar en siesta med nyhetene stående på i bakgrunnen.

Ha en flott dag 😚

18 kommentarer
    1. deilig når sola varmer som nå,tror vi alle trengte det,så får vi heller svale oss ned innimellom inne om det blir for varmt :=) i dag fikk jeg tak i speltmel,har planer om å prøve en slik surdeigstarter eg også,må bare finne en god og forståelig oppskrift først :=)

      1. Ja… du må prøve😊
        Jeg måtte lese mange ganger igjennom oppskriftene før jeg turde å lage en surdeigstarter. Men nå har jeg skjønt det😁

    2. Trenger ikke å inn for å kjøle meg ned jeg! 🙂 Men jeg trenger absolutt noen solbriller med styrke, for det er jo umulig å gjøre noe som helst ute, når jeg ikke kan se godt nok. Sitter litt langt inne det der med briller faktisk, er jo bare noen få år siden jeg begynte å bruke solbriller for eksempel … men må man, så må man!

        1. Jeg har jo operert for grå stær på det venstre øyet, og har linse på det andre. Men det er kun for å ha gangsyn! Må ha briller også, om jeg skal for eksempel strikke.

            1. HAR briller. Til innebruk. Men må jo ha solbriller med styrke om jeg skal sitte ute. Så kanskje det var i år jeg skulle fikse det! 🙂

    3. Du er jammen driftig, og jeg vedder på at det dufter godt med det brødet 🙂
      Fine planter har du også. Jeg orker ikke så mye sånt for tiden, men har vurdert å prøve å lage en avocadoplante 🙂 Tror jeg skal forsøke på det. Må først skaffe meg en avocadostein fra en økologisk avocado 🙂 Så jeg må jo innrømme at jeg blir inspirert når jeg ser du og andre som sår og dyrker frem godsaker av mange slag 🙂

    4. Flink å bake du 🙂 Og deigene vokser i været 😀 Jeg har bare vært inne i dag jeg, jobbet. Klarte ikke å komme meg ut 😮 I morgen må jeg ut til lunsj 🙂

    5. Trur jeg også må så litt. Håper jeg ikke er for sen. Har vært så opptatt av bjørkesiruplaging frem til nå at jeg har glemt å så frø🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg