JA! DET SMAKTE MED HORN

Kan ikke huske sist jeg bakte horn..men det skal ikke bli lenge til neste gang i hvertfall😁 

Jeg bruker ikke oppskrift til brød og rundstykker.  Bare heller mel i det lunkne vannet med olje og salt i til jeg syns deigen ser fin ut. Tror jeg gikk ut fra ca 3-4 dl vann denne gangen. Og da brukte jeg bare halve pakka med tørrgjær også. 

Her er deigen ferdig hevet.

Delte den i 2 og kjevlet ut rundinger. Delte hver runding i 4 og la på ost og skinke.

Rullet de sammen til horn og satt de til etterheving over vanndamp fra oppvaskkummen. 

Ferdig hevet der også , penslet jeg med egg og drysset over valmuefrø.

 

Så ble de satt i ovnen på 210°C i ca 20 minutter.

Det ble 8 store og gode horn😊

Ha en fin kveld😙

 

6 kommentarer
    1. Ååh nam nam! Jeg elsker fyltechorn så mye jeg ikke kan bake det for ofte for da hadde jeg trilla rundt omkring 😂 Men nå er det lenge siden her også, så tror det blir noen før jul. Dine ble utrolig jevne og fine, mens mine blir som en storfamilie i flere ulike størrelser 😉 Kos deg resten av torsdagen ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg