Hvite busker-fargerik middag

I dag oppdaget jeg at det var blitt blomster på et av epletrærne, og brudespireaen sto i full blomst. Bare hvitt i den retningen foreløpig. Enda flottere blir det da rhododendronen snart åpner blomstene sine.

I fjor tror jeg ikke jeg la merke til dette i det hele tatt.  I alle fall ikke som jeg gjør nå. Nå har jeg tid til å se og legge merke til ting rundt meg.

 

Selv om det ikke er så mange farger ute her ennå. Ble det masse farger i wokpanna i dag.  Vi droppet grillen denne gangen. Jeg var så trøtt etter en handletur tidligere på dagen. Så det raskeste var å ta det inne. Jeg måtte ha mat før jeg fant sofaen.

Her alle de deilige fargene.

Med elgkarbonader og alle disse grønnsakene ble ble vi gode og mette, og kunne endelig ta en middagshvil 😊

Ønsker alle ei fin helg❤

 

#wokgrønnsaker #fargerikmat

 

 

8 kommentarer
    1. Du er så flink med mat du 🙂 Jeg er ganske misunnelig. Her i gården går det i svært kjedelige ting for tiden. Jeg orker bare ikke å være kreativ og tenke ut noe godt. Matlysten er så som så. Men på mandag kommer ungene hit i 3 uker, så da får jeg skjerpe meg litt 😉 Får la meg inspirere her på blogg tenker jeg 🙂
      Det er rart hvor forskjellig det er, her er epletreet ferdig og avblomstret nå. Spireaen har også vært i full mundur en stund. Og min rhododendron er i ferd med å avblomstre. Den har stått nydelig lenge nå.
      Epletreet fikk seg litt sjokk i år, det begynte å blomstre veldig tidlig, for vi hadde så fint vær, men så ble det brått kaldere, og da ble blomstringen fort over. Så jeg er spent på om det kommer særlig med epler i år. Det vil i såfall bli første gang med dårlig eplehøst så lenge jeg har bodd her (10 år). Men vi får vente å se 🙂
      Ha en strålende dag ♥

      1. Synd du ikke er i form. Du får finne noen enkle middager her inne på blogg.
        Jeg har sett at det er veldig stor forskjell med blomstring rundt i landet ja. Snøen lå lenge her i forhold til andre steder. Nå kan jeg glede meg til alt springer ut her også snart😊
        Ønsker deg god bedring fremover. Og ha en fin dag ❤

    2. Fint med grønn hage og blomstring! 🙂 Frukttrærne blomstrer så fint hos meg også nå. Og fargerik mat gir matlyst 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg