HURRA-MEG-RUNDT

Det går litt hurramegrundt i toppen for tiden. Det går i sopp, studering av sopp, bær, og safting og sylting. Noe husarbeid, middag, hår som skulle vært farga, og nå har det sneket seg inn noen syplaner også. Mannen skal nemlig hente et stoffstykke til meg i dag som jeg kjøpte på facebook i går kveld. Det var egentlig for å slippe å reise helt til stoff og stil. Jeg trenger fór til den neste lua som er bestilt. Og det stoffet jeg fikk tak i i går tror jeg passer. MEN…. det er masse stoff igjen på det stoffstykke skjønner dere. Og da begynner hode å jobbe selvfølgelig. Hva kan resten brukes til??? 🤔 Noe til meg selv?? Helt sikkert!

Nå reiste mannen for å gjøre en hel masse ærender på en og samme tur. Han blir nok borte noen timer. Så kan jeg tulle rundt for meg selv i dag. Fikk laget meg frokost og husket medisinene nå. Det er jo en begynnelse. Klær har jeg fått på meg og kaffen begynner og virke. Jeg tror jeg skal gå for å sette på oppvaskmaskinen først, og så skal jeg plukke rene solbær- og ripsbuskene. Det er ikke mye igjen på dem. Så jeg må prøve å redde restene. Safta går unna her i huset. Måtte ta opp mer fra fryseren alt i går.

Den siste fangsten med kantareller gikk med til middagen i går. Så nå må jeg ut å lete etter mer av det også😉 Jeg var så sliten i hode i går at dagen var stort sett over etter middagen for min del. Vi tok en middagshvil, men jeg var i grunnen klar til å legge meg igjen med en gang. Men vi måtte en tur i butikken før den stengte. Og da tenkte jeg “SOPP!! Jeg blir med , så kanskje vi kan stoppe et sted å kikke litt etter det når vi først er ute og kjører”  Så jeg slepte meg med ut i bilen,  med poser klare til fangst. 

Første stopp var ved bensinstajonen. Og der så jeg bare denne fine blomsten.

 

Ingen sopp i skaukrullen der. Fant en annen blomst som jeg dro med meg. Jeg har nemlig funnet ut at det er mange planter og vekster som kan brukes til div ting. Eller… det har jeg jo alltid vist, men aldri hatt tid til å finne ut så mye om det.  Jeg søkte på nettet mens vi kjørte videre. Så forsvant den ut vinduet. Ubrukelig 😐 Da var jeg klar til å konsentrere meg om sopp igjen. Satt og nistirret ut vinduet mens vi kjørte innover i skogen. Men så ingenting i farta. Vi stoppet et par steder og gikk ei runde for å se, men fant ikke en eneste soppskalle. Lite med blåbær var det der oppe også. Men litt tyttebær begynte å modnes såvidt. Så jeg tok med en neve med det.  Det var så mye kart ennå at vi får heller reise opp dit om en stund og plukke mer. 

Men altså…. Jeg kan ikke sitte her og sitte her! Jeg må begynne med noe😉

Ha en fin dag ❤

#kaosihodet #planer #ideer #hurramegrundt #bipolar #opphengt

 

10 kommentarer

Siste innlegg