GRØNNE TOMATER ER HØSTET

Se her ja. En stor bolle med grønne tomater ble høstet i dag.

Det har vært kuldegrader i natt. Så nå måtte jeg redde inn det som reddes kunne.  Skulle gjort det i går, men gårsdagen var en skikkelig møkkadag. Deppa, lei meg og vondt i hodet. Dårlig med søvn før utpå morgenen, så jeg var bare glad da det ble kvelden og jeg kunne prøve å få ei natt med masse søvn. Og det klarte jeg😊😊11 timer. Det hjalp masse. Så i dag har jeg klart å ordne litt. Bl.a fylt bollen med grønne tomater, og røska opp alle tomatplantene med røttene og fått de på dynga. Så nå er det klart til nye planter til våren igjen. Jeg måtte Google for å finne ut hva jeg kunne gjøre med grønne tomater. Svigermor så jeg kunne sylte dem. Og det skal jeg gjøre med mesteparten. Jeg har både sukker og eddik i huset. Men i de 2 oppskriftene jeg fant skulle det også være vaniljestang.  Det må jeg kjøpe i morgen.  Jeg fant også noen oppskrifter på stekte grønne tomater. Men mangler ingredienser til det også. Det så spennende ut, så det skal også prøves. Oppskrift og bilder kommer hvis jeg får det til 😁

Jeg brukte den ene røde som var igjen ute og 3 til som hadde en liten antydning av rødt i seg i middagen i dag. Jeg leste at de grønne tomatene var litt skapere i smaken. Men det gjorde ingenting til det jeg skulle ha i dag. Jeg stekte de sammen med løk før jeg blandet i resten av det jeg ville ha i panna.

Pølsebiter, en kabonade i biter,  1 ss tomatpuré, en vannskvett, litt melk og ketchup, salt og et par klyper sukker.  Og tilslutt en neve eller to med Norvegia eller annen gul ost i terninger.  Nam- nam … ei panne full av snadder. 

Med makaroni til ble vi alt for mette i dag også. Og de stort sett grønne tomatene merket ikke mannen noe til. Han synes maten var perfekt på smak. Vi krydra bare litt med hvert vårt krydder på tallerkenen da vi spiste. Jeg liker sterkere mat enn han😎

Så får vi se i morgen da…om det kommer bilder og oppskrift med sylta eller stekte grønne tomater.

Ha en fin kveld😚

 

#grønnetomater #middagstips

 

 

7 kommentarer

Siste innlegg