FORTSATT MULIG Å FÅ RØDE TOMATER

Det har vært noen frostnetter hos oss i løpet av høsten, men fortsatt er det håp for umodne tomater.

På fredag var jeg hos min mor. Der oppdaget jeg at tomatene jeg plukket inn sist gang jeg var der, lå knall røde og lyste i vinduskarmen. De la jeg i kjøleskapet, og tok inn flere grønne fra drivhuset. Noen la jeg i vinduskarmen hos henne og noen tok jeg med hjem.

Her har det allerede på få dager skjedd mye.

De som er blitt røde hadde antydning til rød farge da jeg tok de inn.  Det finnes altså fortsatt håp for avlingen din.

Du kan jo også sylte de grønne tomatene.  Oppskrift kan du finne HER . Det gir en god smak i f.eks  wok. Prøv da vel.

Ha en fin høstkveld😚

 

 

6 kommentarer
    1. Husker godt vi la grønne tomater i vinduskarmen i barndomshjemmet 🙂 Og bra di kan brukes om de fortsatt er grønne også.. Skikkelig fin den busken i høstfarger altså.. <3

    2. Herlig med tomater, og at de modnes selv om de er plukket. Mine tomatplanter ble sådd litt for sent, det nådde bare å komme blomster før det ble for sent. Jeg fikk dem av en venninne. Men paprika har jeg, som er moden nå. Så den skal brukes øyeblikk 🙂
      Ønsker deg en fin kveld ♥ Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg