FØLER MEG FYLLESJUK

Dagen derpå. Og det kjennes. Selv om det ikke var annen servering her enn cola, grillmat og saftis.

Maten var god. Årets første grillmat. Og været var i slaget. Det ga fra seg noen skikkelige vindkuler til tider, men ellers akkurat passe temperatur.

Vi hadde koselig besøk hele ettermiddagen og kvelden. Så middagsluren måtte vi hoppe over. Besøket vårt, bonusdatter-og svigersønn, kunne nok tenkt seg og slengt seg nedpå ei stund de også. Vi ble jo alle alt for mette. Jeg tror vi trenger noen solsenger ute her til neste grilling. Så kan alle ta en liten strekk etter maten. Det hadde vært deilig det😁

I år var vi ikke ute og så på barnetoget. Det er første gang på mange år. Barnebarna begynner å bli store og mamma’n og pappa’n var med i 17.mai-komitéen denne gangen. Så det var godt å slippe og stå opp så tidlig, slippe å ta på finstasen før søvnen var ute av øynene, og slippe å fyke ut døra for å rekke å komme frem til mål før alle barnetogene stengte for trafikken nedover. Så her sov jeg lenge før jeg sto opp i går.

Vi viste ikke helt når besøket skulle komme. Vi tenkte det var like greit å ikke ha noe klokkeslett, siden det bare var 2 stk. Vi regna med at det ble litt utpå dagen, og det ble det.

Mannen fant ut at han skulle gjøre rein grillen, og det ble gjort etter at han hadde fått på seg den hviteste skjorta han hadde. Han syns den var litt trang og dessuten hadde han svetta så fælt med andre ting før han begynte på grillen at han ville bytte til annen skjorte uansett. 

Men altså!! Hvit skjorte og vaske grill????? Typisk mannfolk. Heldigvis klarte han på et merkelig vis (som ikke er typisk mannfolk) å holde skjorta nogenlunde flekkfri. Og byttet til større skjorte med plass til maten i etterpå.

Det ble en lang, rolig 17.mai feiring på oss. Masse latter og en koselig dag/kveld.

Men jeg sov så dårlig i natt. Fikk ikke roet meg helt ned. Og en hel masse rare drømmer, så virkelige at det tok lang tid før jeg i det hele tatt skjønte hvor jeg var da jeg våknet…Ekkelt😐…Så idag er det “slappe av dag” . Tenkte jeg skulle legge meg under pleddet, og endelig begynne på boka til Deveny

Det blir spennende å lese hennes historie. 

Ønsker alle en fin lørdag😊

 

#17.mai #grilling #fredelig #lese #deveny #familie

6 kommentarer
    1. Fullmåne..da sover ofte jeg dårlig. Av og til har jeg lurt på om jeg skulle klatre opp på taket og sitte og ule mot månen, men redd naboene ville sørget for at jeg ble hentet..hehe.

      1. Hehe… ja kanskje det har noe med saken å gjøre😊 Jeg har jo hørt om det, men har aldri tenkt over om det stemmer hos meg. Det må jeg begynne å følge med på.

    2. Grillmat er jo skikkelig 17.mai mat.. Men å vaske grill i penklær er jo ikke lurt da..selv om det gikk bra denne gangen 🙂 Sikkert spennende den boka, særlig når en “kjenner” forfatteren… Så koselig bilde av dere <3

    3. Takk, takk…
      Jeg leser boka nå😊 Har tenkt til å fortsette med det i dag tror jeg. Det er jo spennende når man “kjenner”forfatteren ja😊

    4. Herlig måltid… Grillmat er godt og mektig 😀 blir litt sånn fyllesjuk jeg å… Men kommer av stress og mas dagen før.. Da våkner jeg skikkelig uvel… Herlig bilde av dere… Passer sammen. Fine folk 💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg