ENKEL STRIKK I SOMMERVARMEN

Det er ikke så mye jeg orker å holde på med i denne varmen.  Men jeg har fått ferdig et kjøkkenhåndkle og en klut.

Jeg manglet såvidt litt gult til å felle av med, så det ble en liten dært med oransje i avfellinga på hånkle. Men, pyttsann, det gjør ingenting.

Det var tykt og godt å strikke med dette garnet som jeg var så heldig å få av  Solliv for ei stund siden.

Det ble en god klut av den jeg strikket først, og som jeg har fått brukt.

Tykk og god og fargesprakende. 

Det er kjekt å ha noe å sysle med mens jeg sitter ute i varmen.

I dag har jeg i grunnen flydd litt ut og inn. Jeg styrer med et surdeigsbrød som skal steikes i kveld. Planter er vannet og tomatplantene stivet opp med pinner. Stoffer er studert noen øyeblikk innimellom også. Jeg funderer på en kjole. Det trenger jeg. Aller helst flere. Men det skal gjerne tenkes ihjel før jeg får satt saksa i et eller annet stoff.

Nå er det jeg har tenkt til å sy av helt gratis stoffer, så det er jo absolutt ingen krise om det går galt. Dette her er snakk om gjenbruk. 

Vi får se om jeg blir klar til å bruke saksa i kveld. Nå er det på tide å begynne med middagen først og fremst.

Ha en fortsatt fin sommerkveld😙

4 kommentarer
    1. Så fint dette ble da. Du fikk mye ut av garnet synes jeg. Lekkert ble det. Jeg er kanskje snål, men synes perlestrikk er gøy jeg. Særlig dobbel. Og det blir så fint det ferdige resultatet..Da har du noe noe nytt til kjøkkenet. Jeg hadde dilla på kluter, nå er det bare topper på meg. Fått dilla på det…hehe…Skal lage kluter til høsten igjen. Fine julegaver.

      1. Ja, fikk mye ut av de nøstene 😊
        Liker perlestrikk jeg også, nen det var greit med en med klut med bare riller også. Enda fortere gjort 😉
        Nå er jeg spent på å få se den nye toppen din da den blir ferdig😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg