Enda ei plommekake.

I dag slang jeg sammen enda ei plommekake Det blir visst aldri tomt for plommer.

Jeg hadde med meg en del hjem i en brødpose forrige lørdag. Tenkte jeg ville klare å spise dem opp. Men det har jeg ikke gjort. Så i dag ble noen av dem brukt i ei plommekake. 

Oppskriften finner du HER.

Enda har jeg igjen nok til et syltetøyglass eller to. Jeg får koke det også, mens jeg er i gang. Aner ikke om plommesyltetøy er godt, men det finner jeg ut av etterpå.

I morgen har jeg to avtaler. Først skal jeg ned til Hokksund for å se på et av barnebarna spiller fotballkamp. Det er gøy.

Og da jeg snakket med venninna mi her en kveld i telefonen, avtalte vi at jeg skal komme bort til henne da kampen er slutt. Hun bor i Vestfossen. Ikke mer enn 10 minutter med bil.

Da skal hun få smake på plommekake og is. Jeg tar med meg litt av kaka og kjøper is på vei bort til henne. En kaffekopp attåt så blir det skikkelig kaffeslaberas.

Jeg skal smake en bit av kaka i dag også jeg. Må jo det da den er helt nybakt, selv om den holder seg like god i noen dager.

Jeg blir noen dager i Hokksund denne gangen også. Jeg har nemlig fått gavekort hos frisøren av mora mi. Jeg skal dit på tirsdag å få klippet meg. Det var vel snilt gjort!?

Jeg gleder meg til det. Frisøren min har vært i barselpermisjon ei stund, så jeg har ikke vært der på et halvt år.

Jeg får koke syltetøy av resten av plommene her jeg nå.

 

KOS DEG MED SØNDAGEN ♥ 

2 kommentarer
    1. Disse kakene ser deilig ut, kos deg masse med kaffe og kake…nydelig smak av sommer dette!
      Hyggelig med noen avtaler…bare til å glede seg <3 klem fra meg..

      1. Jeg smakte en liten bit i dag, tar med et par stykker til venninna mi og meg i morgen. Resten er i fryseren 😊
        Avtaler er greit noen ganger. Da MÅ jeg ut. Og som regel blir det bra 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg