PLOMMEKAKE

Her kommer oppskriften på plommekakene jeg bakte i går.

15 plommer, 2 epler eller 20 kirsebær.

50 g smør

2 egg

2 ts vaniljesukker

2,5 dl hvetemel

2 ts bakepulver

1,5 dl sukker

Smelt smøret.

Bland egg, de tørre ingrediensene og smøret sammen.

Smør en en ikke alt for stor rund form og hell i  røren.

Del plommene i to og fjern stenene. 

Legg plommene i kakerøren.

Stek kaken midt i ovnen ved 175 °C i ca. 35-40 min.

Server kaken lunken, eller kald med pisket krem . Is er sikkert veldig godt til is også. 

Før steking.

 

Etter steking.

 

Jeg laget dobbel kakerøre så jeg fikk to kaker da det først skulle bakes.  Som du ser blir det ikke så veldig høye kaker. Men godt var det. Vi tok en smak etter middagen i går kveld. Mesteparten ble lagt I fryseren. Kjekt å ha når det kommer besøk.

 

HA EN FORTSATT FIN SOMMERKVELD ♥ 

 

 

3 kommentarer
    1. Nam!🤩
      De så veldig gode ut.🤗
      Her må nok både plommer og epler kjøpes for det har vært en svært dårlig sommer med rekordmye regn i år.😅
      Ha en fin kveld!🌸

    2. Nam, nam kakene ser så gode ut og takk for oppskriften. Jeg har smakte plommekake en gang, og det var så godt. Ha en fortsatt fin torsdagkveld, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg