EN SMAK FRA URTEKASSA

Ja, nå er det jo ikke bare urter jeg har i den da. ( les forrige innlegg HER) . Men jeg kaller den urtekassa mi. Neste år blir det nok mer urter og mindre andre ting i den. Jeg lærer noe nytt hele tiden.

Bl.a har jeg lest om tørking av urter. ( Enda flere prosjekter! ) De skal henges til tørk i bunter. Ikke i stekeovnen som jeg trodde.

Men bladpersillen vet jeg kan legges i ovnen på veldig svak varme, med ovnsdøra litt på gløtt. Det tar noen timer. Minst over natta.

Da den er helt tørr, kan den knuses og legges på glass med lokk. Kjekt å ha i vinter. 

 

Nå har vi spist middag ute i godværet. Jeg plukket salatblader, basilikum og bladpersille.  Agurken er ikke fra planten min. Den må få vokse seg litt større først. Men det går fort. Det er ikke mange dagene til jeg kan plukke en til nå😃

Da fikk jeg brukt litt fra kassa mi i dag. Deilig salatblanding og nypoteter med rømme på, som tilbehør til kotelettene.

Nam,nam…

Nå skal jeg bare hvile magen ei lita stund før jeg begynner på neste oppgave.

Jeg tror jeg må ta litt her og litt der. Det er det jeg har holdt på med i hele dag. Men i dag er ikke dagen lang nok. Jeg har for mange prosjekter på gang.

Jeg får bare ta det jeg rekker, før jeg stuper veldig fornøyd i seng i kveld.

Ha en flott kveld😚

 

 

10 kommentarer
    1. Herlig, det gror masse hos deg…herlig å høste til gryter og supper…Koriander har ikke jeg..bare krydder og jeg bruker det veldig mye i fiskesupper..Liker smaken!

      1. Hehe.. ja det er mye som foregår i dag😃 Nå har jeg nettopp satt meg ned 5 min etter 1 hel time uten pause med vedkapping og stabling😁 3 kvarter i ett sett med plenklklipping før det. Men nå skal jeg gi meg for dagen bare jeg får stekt ett surdeigsbrød. Ikke skjønner jeg hvor den formen her kom fra😃😃 Jeg er superfornøyd, selv om kjolen måtte vike plassen for mye annet i dag.

    2. Veldig artig å supplere med ting man dyrker selv når man skal kokke. Jeg er flinkere til å kjøpe koriander og basilikum fra butikken… 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg