DØGNET MITT ER HALVVEIS SNUDD PÅ HODE

Nå går døgnet mitt fra rundt 12 på dagen til 1-2 om natta..helt i urute altså. Men siden jeg ikke orker å gjøre  noe veldig fornuftig så mange timene i løpet av en dag uansett, er det egentlig ingen krise. Det er bare litt kjedelig å våkne så seint og føle at halve dagen allerede har gått. Men, men… jeg klarer å gjøre det jeg orker allikevel. Jeg har bakt porsjon nr 3 med surdeigsbrød for et par dager siden.

Her er ett av dem.

Jeg synes de blir bedre og bedre for hver gang jeg baker. Og like spennende er det hver gang også. Mannen liker dem, men det er nok ikke førstevalget hans siden skorpa gjerne er hard. Jeg liker hard skorpe. Men legger jeg de i pose blir skorpa mykere. Jeg bakte en porsjon med vanlige rundstykker til han en dag. Med vanlig gjær.  Det ble han ikke lei seg for.

Strikketoppen min ble ikke ferdig i går. Orket ikke å begynne på den. Jeg skal gjøre det nå, mens vaskemaskinen går. Så kan jeg få med meg noen nyheter på TV samtidig.

Det er i dag det skal bestemmes om mindre arrangementer skal bli lov  eller ikke. Vi er bedt i bryllup 8. August. Så nå blir det vel avgjort om det blir noe av eller ikke.

Det er veldig synd for alle de som har planlagt bryllup og andre seremonier i månedsvis, hvis alt må utsettes nå. Men det blir jo likt for alle i år. Dette er et unntaksår for alle.

Jeg selv merker ikke så mye til det enda. Nå f.eks har jeg ikke vært ute i bil og butikk på 2 uker. Det gjør meg ingenting. Bortsett fra at det plutselig innimellom kan komme over meg at jeg ville tatt en tur med strikkeposen min til min mor, eller reist og hilst på barnebarna. Eller tatt en tur til ei venninne.

Det siste skal jeg jo om 2 uker i hvertfall. Hvis det ikke blir mer virusspredning i Øvre Eiker innen den tid. Pr.dd er det 9 tilfeller der. De 4 siste er en familie på 4.

  Nå kommer det nyheter fra Sverige klokka 14 regner jeg med, så jeg får benke meg foran tv’n med strikketøyet. Jeg må jo følge med litt.

Ønsker deg en flott dag😚

6 kommentarer
    1. Huff, ja, av og til snur man litt på dagsrytmen, men det ser jo ut til at du får ting gjort likevel 😀 Og brødet ser virkelig godt ut. Jeg er ikke så glad i hard skorpe jeg heller, men en knasende crispy skorpe går an. Uansett, godt brød er godt samme hvordan skorpen er 🙂
      Ja, samfunnet åpnes opp igjen, sakte men sikkert. Veldig leit for alle dette har gått ut over, samme hva det gjelder. Jeg har selv ei datter som er russ, og det var ikke helt sånn hun hadde sett for seg russetiden nei. Hun klager ikke da, og vil ikke at vi skal synes synd på henne. For sånn ble det, og hun er jo ikke alene.
      Jeg er jo stort sett hjemme selv, så merker heller ikke til så mye av dette akkurat nå.
      Håper du får gjort alt du har lyst. Fine dagen videre ♥

      1. Takk… Ja jeg har ordnet det meste av det jeg ville i dag. Men nå er det BARE sofa og tv som gjelder resten av kvelden.
        Det med russen er også veldig kjedelig ja. Det er én gang i livet det skal oppleves, også blir det ikke som forventet. Synd🙁

    2. det går mot sommer,kan jo være att du snur døgnet rett vei igjen da,for en vil jo helst være oppe når sola skinner :=) Surdeigsbrøde ditt ser perfekt ut ,ikke har det sprukket heller slik som mine gjør ) mulig speltmel er litt mer avansert å bake med for jeg rekner med att du bruker hvetemel eller tar jeg feil ? mine inneholder bare speltmel en blanding av fin spelt og sammalt spelt :=)

      1. Etter det jeg har skjønt er det enklest med hvetemel til å begynne med. Til man blir litt mer vant til å bake med surdeig. Jeg skal prøve å blande inn andre meltyper etterhvert. Denne siste deigen her hadde jeg i litt byggmel😊

    3. Herlig brød….Best å holde seg i ro…..Nå bryter det ut litt igjen vet du – nå som Norge åpner opp…Bryllup blir nok avlyst…kan ikke tenke meg noe annet! Synd….men ingenting er normalt nå..

      1. Ja…det er veldig usikkert det med bryllupet. Nå skulle det åpnes for å kunne samles 50 stk da, men det var vel ikke for private festligheter i leid lokale ettersom jeg skjønte. Det var vel helst på hoteller og sånne lokaler. Mer organiserte saker. Det er ennå 3 mndr igjen til bryllupet, og det er ikke godt å si hvilken vei det går med mer åpning nei.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg