DET MESTE VAR FORBEREDT PÅ SNØ OG KULDE

I dag er det hvitt ute og det snør såvidt fortsatt.  

Heldigvis fikk mannen lagt om til vinterdekk i helga. Det var med tanke på at han skulle til Drammen på sykehustime i dag. Snakk om flaks. Det meste andre er også fikset klart ute. Bortsett fra noen utemøbler som står igjen ute på plenen. Den plenen som ikke rakk og bli klippet.  Men blomster og kjøkkenhage er reddet.  Det er ei stund siden jeg tok opp paprikaplantene som var alt for trege med blomstring ute. Nå vokser det en paprika på den ene planten og det er flere blomster på den. 

Men jeg liker ikke helt de hullete bladene. Vet ikke hva det kommer av. Kanskje de går dukken her inne. Det er verdt et forsøk å ha de inne i allefall. Blomstene kom ganske fort etter at jeg tok de inn.

Det ble lite søvn på meg i natt også.  Sovnet ikke før ved 4-tida. Og det kjennes på hodet nå. Jeg skal prøve å sove en liten dubb til før mannen kommer hjem. For i kveld skal jeg reise ned å se på det yngste barnebarnet spille den siste fotballkampen for i år. Det gleder jeg meg til. Jeg har ikke sett en eneste kamp i sommer, så den siste må jeg få med meg.

Ønsker alle en fin tirsdag😗

 

#paprikaplante

 

10 kommentarer
    1. Kos deg på kamp.
      Fikk julestemning av det røde stabburet og den hvite snøen, men det er alt for tidlig.
      Det sluddet her i morges, la seg ikke. Jeg hater det. Hater ukene, månedene frem til verden er ordentlig hvit eller, det er ikke sant.
      Kryper under pelspleddet og venter på vår. Vekk meg til jul.

    2. Oi! Er det snø? Det var tidlig. Håper du blir bedre i hode og får sove. Jeg har hodeverk nå selv og ikke helt toppform. Spennende med paprikaplanten din. God tirsdag!

    3. Snøen den kommer som julekvelden på kjerringa hvert eneste år. Samtidig blir det jo lysere og renere når snøen kommer, men jeg håper den lar vente på seg hos oss.

      God bedring med hodet <3 <3 <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Takk for det😊.
        Det blir jo litt lysere, men den kunne godt ventet litt med å komme her også. Den forsvinner nok igjen tenker jeg. Det er for tidlig til at den blir liggende alt nå.
        Klem til deg. Og fortsatt god kveld😊

    4. nei og nei,så tidlig vil vi jo ikke ha så masse vinter,men en må jo ta det en får uansett,godt bilen var skodd da.
      Paprikaen greier seg nok,har hatt inne selv jeg,desuten kan den overvintre inne og komme igjen tidlig neste år :=)

      1. Å, kan den det? Komme igjen til neste år? Det viste jeg ikke😊
        Ja, det har snødd litt i dag også her. Så det var bra bilen var skodd skikkelig ja.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg