BAKST OG SOPP

Her er gårsdagens bakst.

2  grovbrød

 12 rundstykker

Og en stor pizza

Jeg brukte av det jeg fant i skap og kjøleskap igjen. Så det ble en blanding med hakkede tomater på boks, en boks kidney-bønner, mais, purre, noen småpølser… og sopp! Jeg fikk lov av mannen til å teste piggsoppen jeg hadde fryst ned. Han er litt skeptisk til soppen jeg plukker. Men akkurat piggsopp skal være trygt etter det jeg har lest meg til flere steder. Og den var god også. Litt mer smak i den enn i sjampinjong, som jeg pleier å kjøpe.  Så den skal jeg se om jeg finner mer av😁

Blek piggsopp heter den jeg fant. Og her kan du lese om den.

Jeg har kjøpt meg ei sopp-bok selv, men denne har jeg fått låne av sønnen min. 

 

Den er akkurat passe å ha med ut på tur. Og det er flere typer sopp i den. Min er litt stor å drasse med seg rundt.

I morgen, mens mannen er på trening med Dino skal jeg se om jeg får tatt meg en sopptur igjen😊 I dag forsvant dagen for meg, og jeg er klar for dyna og boka hvert øyeblikk. Det blir tidlig kveld, men så blir sikkert dagen fin i morgen.

Ha en fin kveld og natt😊

 

#pizza #piggsopp #blekpiggsopp #soppbok

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Nam ! Må se å få bakt litt igjen jeg også..hjembakte er jo så mye bedre enn det man kjøper i butikken 😊 Spennende å lære seg litt om sopp da..jeg holder meg nok til å ta bilder av den foreløpig.. God helg 💗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg