VIKERSUNDBAKKEN OG KULE-IS

I går kveld  hadde vi et ærend vi måtte ut på. Og da tok vi like godt en liten runde ekstra.  Mannen elsker å kjøre rundt omkring. Jeg er ikke fullt så begeistra for det. Men siden jeg bare sitter på er det greit. Da ser jeg mer rundt meg enn om jeg selv er sjåfør i hvert fall😊

Vi tenkte å gå ned å se på noen fiskedammer som mannen holdt styr på da jeg traff ham.  Han bodde på et fiskeklekkeri. Hadde med fôring og sånne ting å gjøre der. Pluss fôring og rensing i de dammene vi dro oppom i går.

På 2 år var det blitt annerledes der gitt. Det hadde vært hogst i skogen rundt dammene, og det var satt opp flere bommer ned dit. Så vi klarte oss med å stoppe oppe ved veien og bare se ned på dem vi.

Før vi reiste oppom dammene var vi innom og kjøpte hver vår store is. Jeg bare elsker den med salt karamell og den med peanøtt/karamell 😍 En kule av hver takk!

Her er bilde av den… Men bilen i bakgrunnen, en knallgul Lamborghini …eller var det Camaro?? var tydeligvis mer interessant enn iskulene mine😁 ( mannen var fotograf)

Isen syns da litt i skyggen.  God var den…helt klart. Og det var årets første også.  Fordi vi hadde fortjent det i går😊.

Etterpå kjørte vi videre og stoppet for å lufte Dino ved Vikersund-bakken. Sånn ser det ut i bakken på sommeren.

Her er det veldig populært å trene i trappene.  Det er 1086 trappetrinn og det er bratt!!!! Jeg har gått opp der 2 ganger. Har brukt litt over halvtimen begge gangene.  Ned igjen har jeg gått veien. Tør ikke å prøve trappene nedover. Er redd for å henge igjen i smijernstrappa og stupe nedover. Dessuten blir jeg svimmel bare av å snu meg å se ned da jeg går opp, om jeg ikke skal se ned hele tida. Tror jeg hadde svimt av da gitt.

De gutta som hopper ut der er bare RÅTØFFE!!! Eller klin GÆRNE😨

Ha en fin dag. Her er det en liten hvil som står for tur.

 

#vikersundbakke #kuleis #trappetrinn

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg