Vietnamesisk pizza.

Sist gang jeg var i Hokksund hos min mor, sønn og svigerdatter fortalte min svigerdatter om Vietnamesisk pizza. Hun hadde laget det mange ganger i det siste, men jeg har aldri sett eller smakt det. Det skulle være gjort på 5 minutter å lage en porsjonspizza og det måtte jeg selvfølgelig prøve.

Du trenger risark, egg, ost, ketchup og majones. Hva du vil fylle den med ellers er helt opp til deg. 

 

Jeg hadde en boks med skinke, revet gulrot og paprika i kjøleskapet denne dagen. Så det ble med det og litt krydder på første porsjon.

Legg risarket i en tørr kald stekepanne. Smør sammenvispet egg utover så hele arket blir dekket, og sett på middels varme. (Du bør være rask for arket krøller seg fort.) Legg på det du vil av fyll. Dekk med ost og sett på lokk til osten har smeltet. 

Tilslutt har du på ketchup og majones og bretter den sammen. Voila…ferdig.

Jeg laget en variant til siden jeg hadde igjen litt salat også i kjøleskapet. 

 

Varmen på plata skrudde jeg helt ned før jeg la i et nytt risark. Det krøllet seg veldig fort så du bør ha alt du skal ha på av fyll klart til å legges på med gang, da får du arket til å ligge flatt igjen.

Her skal det lages Vietnamesisk pizza med i mange forskjellige varianter etterhvert. For dette var fort gjort og veldig godt.

 

HA EN FIN DAG ❤

 

5 kommentarer
    1. Supert tips! Tusen takk 😍 For en del år tilbake laget jeg en del vietnamesisk mat. La risark (rispapir) i varmt vann til det ble mykt, og la deretter på kokt eller stekt mat, og rullet alt sammen til en pannekake. Også veldig godt! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg