Vi har vært på Stoff&Stil.

Reklame | Stoff&Stil

I går kom dagen da jeg endelig tok mot til meg og kjørte selv ut til Stoff&Stil. Min svigerdatter var med. Hun har ikke førerkort enda, så vi hadde ikke noe valg. Sånn er det da man skal klare seg selv. Og det gikk helt fint. Så har jeg prøvd det også.

Min svigerdatter skulle finne stoff til skjørt og genser til seg selv. Hun fant masse annet stoff også, så nå har jeg mye jeg skal prøve meg på. Det er nemlig jeg som skal være syersken. Hun kjøpte stoffer til et par kjoler, ei bukse, et stoff jeg skulle sy noen småposer til mat og frukt, og et mønster til en av kjolene hun fikk lyst på.  Jeg fikk med meg en rull med strikk og et restestoff jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til enda. Det meste av det hun kjøpte var også store restestoffbiter. Jeg fikk 2 uker på meg til å sy en lang kjole av det ene stoffet…hehe. Min mor sa i fra til henne at det kunne hende det tok et par år før hun fikk kjolen. Men nå skal jeg nok se om jeg får det til.

I morgen reiser jeg hjem og begynner med å vaske stoffet. Jeg liker å gi det en runde i vaskemaskinen før jeg begynner å klippe ut mønsterdelene. Det er kjedelig hvis det krymper etter at plagget er ferdig sydd.

Her er kjolemønsteret hun kjøpte.

 

Og her er stoffet vi fant til kjolen. Pakker med 3 meter stoff til en 50-lapp. Vi tok med 2 pakker for sikkerhetsskyld.  Det var jo råbillig. Da er jeg heller ikke så redd for å gå i gang med det. Så her er det muligheter for at det blir kjole på henne.

Dette er min største godtebutikk. Men formen er i ulage fortsatt, så etter et par timer var jeg både svett og kvalm. Da vi endelig kom oss hjem igjen sov jeg resten av dagen og kvelden. Helt kaputt, men veldig glad for at vi hadde klart turen dit på egenhånd. 

 

Det blir ikke siste gang jeg skal kjøre dit nei. Men jeg tror jeg må holde meg unna til jeg har fått ferdig noen av klærne til svigerdatteten først.

 

Kos deg med resten av søndagen😚

 

9 kommentarer
    1. Det kjolemønsteret likte jeg. Fin fasong. Og ett nydelig stoff.
      Dette får du til. Masse lykke til.

    2. Kjolen var kjempefin! Du er flink.
      Så du på symesterskapet i går? Nå kan du lage deg en deilig kåpe av 3 håndklær.
      Hadde jeg vært flink til å sy – så skulle jeg laget meg en morgenkåpe!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg