VET IKKE HVOR JEG SKAL BEGYNNE

God formiddag.

Her ble det søvn fra vi kom hjem ved 14 tida i går og helt til klokka var over 9 i dag. Er helt fortumla enda. Men har fått i meg morgenkvoten med kaffe og lest noen blogger. Blogglesing pleier å hjelpe. Der er det mye inspirasjon ute og går…egentlig litt for mye for min del. For jeg har lett for å bli revet med på både det ene og det andre av hva folk der ute holder på med🤤  Helst skulle jeg gjort alt det som andre skriver om. Og da blir det fort ei diger tugge med ideer som surrer rundt i hode mitt.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre først i dag. Har en hel masse å ta tak i. Nå ligger det julegaver oppå sy-tingene mine på spisestua. De er ikke pakket inn. Det begynner å bli rimelig fullt på det bordet nå. Så det er muligens det og det siste strikkeprosjektet jeg bør gå for først. 

I dag skal jeg heldigvis ikke ut på noe i hvertfall. 2 dager på farta tok tydeligvis helt luven fra meg.  Jeg fikk ordnet med noen julegaver og handlet  inn til en julemiddag på de 2 turene. Så det begynner å hjelpe på med handlinga i det minste.  Julaften er vi bedt bort. Så det blir ikke mye styr her den dagen. Julemiddagen jeg handlet inn vet jeg ikke når vi skal ta. Vi har ikke planlagt så mye lenger enn til julaften. Annet enn at vi antageligvis får besøk av bonusdatter-og  svigersønn 1.juledag. Det blir en helt avslappende dag i joggedress…i hvertfall ikke i stivpynta trange klær. Middag skal vi ha den dagen. Det må vi jo😁 men mannen syns vi kanskje skulle ta noe annet enn ribbe, medisterkaker og julepølser siden alle har spist det dagen før. Jeg er vandt til å spise julemiddag flere dager etter hverandre i jula jeg, så vi får se. Mulig vi finner på noe annet den dagen. Og heller tar en ribbe-middag med noen av mine barn, svigerbarn og mamma senere i romjula.

Vi skal til mine svigerforeldre på julaften. Det er litt av et puslespill og få jula til å gå opp med alle i familien hvert år.  Egentlig nesten umulig.  Men sånn er det bare. Det går som regel bra hvert år alikevel😊

Jaja… da har jeg bestemt meg for å ta frokosten først, så strikke noen runder og innimellom rundene rydde spisestuebordet og pakke inn gaver. Det er vel en plan😊

Ha en fin dag😚

 

 

3 kommentarer
    1. Ikke lett…Men strikke er lurt da. For da får du gaven ferdig til jul…Og rydde litt er alltid kjekt. Og en blomst eller 2 – da er det jul. Trenger ikke fylle huset med alle nissene og englene og alt det. Slappe av og nyte er viktig. God mat som du fikk kjøpt inn. Da er mye gjort.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg