Venter på besøk.

Jeg snakket med en tidligere arbeids-kollega på telefonen på formiddagen i dag. Vi har jobbet sammen i mange år og vært litt sammen på privaten også. Underveis i samtalen ble vi brått enige om at hun like godt skulle ta bilen og komme opp å besøke i stedet for å prate i telefonen.

Hun skal ha en hofteoperasjon på mandag. Den timen kom brått på og må bearbeides litt før dagen kommer. Jeg er jo snart proff på å bli operert føler jeg for øyeblikket. Så jeg skal hjelpe henne så godt jeg kan med det. Samtidig skal hun ta en runde med  tankefeltsterapi på meg. Hun har hjulpet med med det tidligere også. Da jeg var livredd…og da mener jeg fullstendig panikk for å gå ut døra da det kom snø og glatte ute etter at jeg knakk ankel og legg på glatta bare ved å gå over veien. Det endte med 3 påfølgende operasjoner i tida fremover. Jeg begynner nemlig å få panikk for å reise meg fra sittende til stående stilling. Det hender jeg må sitte ei stund før jeg må bite tennene sammen og bare gjøre det. Jeg vet aldri når det hugger til som knivstikk langt inn i magen. Og da kommer det noen ukontrollerte hyl, så naboene må vel lure på hva jeg holder på med om dagen. Å komme meg opp selv fra liggende til sittende stilling klarer jeg fint nå uten at det blir for vondt. Så det går fremover i hvertfall. 

Å bøye meg klarer jeg heller ikke veldig godt enda. Så ting er plundrete her. Tror jammen jeg skal få besøket mitt til å sette i kontakta til en av julestakene mens hun er her jeg, så blir det jul i stuevinduet i det minste. Resten av leiligheten ser fortsatt ut som et flyttelager. Og sånn må det bare bli denne jula. 

Nå er det nok ikke lenge til hun kommer. Vi skal kose oss med rundstykker og te, og backe hverandre opp så godt vi kan i dag.

 

HA EN FIN LØRDAG ♥ 

8 kommentarer
    1. Så koselig med besøk, dere får prate og ha en god samtale…
      Tenkefeltsterapi? Oj, aldri hørt om…Det må du skive mer om senere..
      God bedring igjen og klem fra meg.

      1. Tusen takk 😊 Vi har hatt det fint i dag. Har fått pratet om mye, og jeg fikk en runde med tankefeltsterapi. Nå skal vi se om det får noen virkning på panikken jeg har for å reise meg opp.Jeg skal se om jeg klarer å forklare litt om det etterhvert 😊
        Ha en fin kveld. Klem 🥰

    2. Så hyggelig med besøk.🌟🤗
      Håper du fikk hjelp med lysene.
      Det er jo hyggelig å få dem opp til adventa begynner.🤩🌟🤩
      Fortsatt god bedring!🤗

    3. Så koselig å få besøk, og samtidig få snakket en god stund. Jeg tror aldri jeg har hørt om den type terapi før, men jeg forstår konseptet. Håper hun fikk satt i kontakten til lysestaken, så du bare kan slå på bryteren selv. Det blir jul uansett hvordan det ser ut i hjemmet. Jeg har hatt et par sånne juler selv, og klarte allikevel å lokke frem en fin og lun stemning. Masse klemmer, 🤗

      1. Vi hadde ei veldig hyggelig stund her i går. Og adventstaken står i vinduet og lyser. Det ble litt julestemning med en gang 😊 Kaoset i resten av leligheten må jeg bare overse. Jeg skal klare og kose meg med advent og jul uansett 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg