VENNINNER PÅ HARRYTURr

Her kommer båten, og vi har allerede vært på farta et par timer. Det ble en lang dag i går. 

Vi tok båten fra Sandefjord til Strømstad. Den gikk kl 15.20. Men vi måtte jo møte 1 time før. Og med 2 timers reisevei hjemmefra til Sandefjord blir det mange timer.

Planen var selvfølgelig å kjøpe røyk. (Til mannen) . Og julegaver og en del mat.

Vel ombord i båten ble vi sittende å vente til taxfree butikkene åpnet.

Vi var førstemann inn faktisk da den endelig åpnet. Der var det ribbe til 19,- kg. Det er BILLIG! Så jeg fikk tak i noen stykker med det.

Ost kjøpte jeg 4 kg av . Men det viste seg på kvitteringen etterpå at den ikke var så billig som jeg trodde.  Ellers ble det litt annet småtterier med mat . 

Den typen øl jeg skulle ha hadde de ikke. Så det droppet jeg rett og slett. Men derimot fant jeg denne.

 

 

Den gleder jeg meg til å smake på 🙂

Heldigvis ble det ikke tatt bilder av meg der inne på taxfree’en …for det var det varmt!! Eller så var det bare meg, som stort sett blir kokt og svetter oppover bare jeg kommer inn i en butikk med for mye folk.

Det ble vel ikke akkurat bedre av å gå der med ulljakke under boblekåpa, og den hjemmesydde tightsen som jeg ikke hadde sydd stram nok strikk i. Den måtte heises på plass i tide og utide 🙁  Den strikken skal fikses før neste bruk. Det er helt klart!

Julegaver ble det dårlig med på båten. Jeg fikk kjøpt en halv gave .

Endelig etter en evighet i kø kom vi oss ut av butikken og var klare for mat. Denne gangen hadde vi droppet bufféen og kjøpte oss hamburger og pommes frites i stedet. Det var en skikkelig porsjon.  Holdt i massevis . Bare se her:

Det var kjempegodt. Gode og mette ble vi.

På vei hjem var vi innom Nordbysenteret. Der ble det bare stress, siden alle butikkene utenom matbutikkene stengte klokka 20.00 og vi var der ca 1 time før. Vi rakk ikke over hele senteret engang. Og vi viste egentlig ikke helt hvor vi skulle begynne heller. Det eneste vi viste var at vi ihvertfall skulle  se etter småbarnsklær til noen av julegavene. 

Jeg fikk kjøpt en gave. Men venninna min fikk kjøpt noen flere.  Jeg ble like kokt der inne. Samme greia. For mye folk. Stress og for mye klær, pluss den forbanna buksa.  Jeg var gjennomvåt av svette, rød som en glinsende hummer og så svimmel at jeg trodde jeg skulle gå i gulvet flere ganger.

Men enda klarte vi en runde i matbutikken der også. Etter at de andre var stengt. Gjett om det var noen som var glad da vi endelig hadde fått stabla alt ut i bilen og var klare for hjemturen???  Og vi som snakka så krye om at vi burde jo gjøre  dette 1 gang i måneden ! Hmmm … jeg vet ikke helt jeg.

Da jeg endelig var hjemme var det midnatt, og da var det på’n igjen med lemping og bæring. Alt måtte jo i hus. Og det måtte sorteres. Noe frysevarer og noe kjølevarer . Pluss, pluss.  Alt i alt hadde jeg vært på farta i 12 timer! Jeg var så sliten at jeg følte meg rett og slett full. Svimmel, vondt i hodet og det kjentes ut som jeg var hoven i hele ansiktet. Jeg hadde vært så varm at jeg tilogmed var helt sår på leppene.  Sikkert dehydrert :-/ 

Det ble en altfor lang dag ja. Men det var verdt det da jeg så hvor mye jeg hadde fått med meg hjem.  Mye penger spart ihvertfall . Så får vi se hvor lang tid det tar før vi orker og tenke på en ny tur.

#harrytur #svenskehandel #slitsomt #billigribbe #sverigetur #Sandefjord-Strømstad #fjordline

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg