Venninnedag og skogstur.

Nå har min venninne reist hjem for en  god stund siden. Vi har kosa oss med skravling mens vi har prøvd å få litt sol på armer og bein i dag.

Den brant godt, så vi rygget bakover og inn i skyggen fra taket innimellom. Vi kunne jo ikke bli helt grilla heller.

Og når vi snakker om grilling…det ble det ikke noe av. Ikke annet enn lettgrilla legger i hvertfall. Jeg fikk ikke fyr på spetakkelet som kalles grill. Pølsene ble stekt i steikepanna inne. Det var godt jeg ikke hadde planlagt en mer fancy meny enn pølser i brød og lomper.

Vi spiste ute da, så litt kos ble det. Etterpå fant vi ut at vi ville droppe badetur og heller gå på en oppdagelsetur i området rundt her.

Vi regnet med med at vi ikke ville finne en eneste kulp hvor det ikke krydde av folk i sommerværet uansett. Vi liker ikke folk når det skal bades. 

Jeg fant en ryggsekk og pakket ned vannflasker til oss, noen bæreposer i tilfelle jeg så noe som kunne brukes til farging, telefonen min,  for jeg må jo ha på appen som lager kart for meg, og husnøklene fikk også plass i sekken.

Sekk var lurt, for turantrekket mitt hadde ikke ei eneste lomme.

Venninna mi syns det måtte taes et bilde av denne figuren med utstyr og antrekk i orden til skogstur.

Og fytti katta for en figur…det trengs mer enn en tur en gang i blandt her ser jeg. Men, men, sånn er det blitt.

Jeg fikk plukka med meg ei plante på turen. Orka rett å slett ikke så mye mer i varmen. Dessuten ville jeg  studere den nøyere etter vi kom hjem, for å skjekke om det var rette sorten jeg hadde funnet.

Det var visst ikke akkurat den jeg ville hatt, men jeg tror den kan brukes den også. Noe annet fant vi derimot flere av.

Jepp…oppoverbakker. 

Jeg klarte dem jeg, selv om det var både varmt og tungt. 

Gleden var nesten størst da vi kom tilbake og kunne sette oss ned og se på kartet hvor vi hadde gått.

Vi hadde gått 4 km, og turen tok en og en halv time. Takket være Esther og meg som skulle stoppe og snuse og kikke litt etter noe spennende her og der. Pluss at Esther måtte tisse noen ganger og jeg måtte hente inn igjen pusten i små pauser. Sånne ting tar tid.

Venninna mi kjente ikke at hun hadde gått engang. Det er godt gjort av henne å gidde å gå tur med oss. Stjerne i boka for det.

Det ble en fin dag.

Mannen har kommet hjem nå. Vi har spist og han har sovna. Det gjør jeg snart også.

Ha ei god natt😙

8 kommentarer
    1. Håper natta di var fin. Det tror jeg, etter så mye gåing. Og øving gjør mester. Det er flere som burde ut å gå, laaaaange turer. Sett noen bilder av meg sjøl, i dag. Nå må jeg også straks finne nattesøvnen :).

      1. Takk, jeg har sovet godt i natt 😃
        Håper du også har det 😊
        Øvelse gjør mester ja, så det er bare å gå mer…hehe.
        Fin dag til deg😙

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg