VENNINNEBESØK I GÅR

I går kom endelig min venninne..min egenadopterte søster…på besøk. Vi hadde planlagt en middag sammen for lenge siden. Pinnekjøtt, som vi er veldig glade i begge to.

Mannen syns det var helt greit å stå over pinnekjøttet, så han tok seg en laaang lur på soverommet i 2 etg mens vi kosa oss med middag og skravling😊 Han fikk egen middag etterpå.  Stekte bare noen biter med Vossakorv til ham. Resten var jo ferdig.

Tilbehøret til pinnekjøttet ble ikke helt som vi pleier å ha. Jeg hadde nemlig glemt å kjøpe inn kålrabi/kålrot til kålrabistappe. I stedet ble det nykål og andre grønnsaker… og brun saus.

Men jammen var det godt alikevel. Pinnekjøtt er pinnekjøtt. 

I dag blir det en dag uten oppsatte planer. Jeg skal slappe av og ta dagen som den kommer.

Det var godt å få pratet litt venninneprat i går. Hun har fått tips om ei bok av ei som er sykepleier. Ei bok som jeg burde lese, og som hun ville kjøpe til meg. (Så snill hun er).  Ei bok som kanskje kan hjelpe meg enda mer til å forstå mitt eget hode. Boka heter Mitt urolige sinn. Men den er tydeligvis ikke lett å få tak i. Den er utsolgt. Vi søkte på nettet etter den i går også.  Jeg vil veldig gjerne få tak i den! Så jeg skal lete til jeg finner den. Den er heller ikke på Storytel, der jeg hører på lydbøker for tiden.

Et sted må den vel finnes. Jeg skal høre i nærmeste bokhandler om det er mulig å bestille den. Uansett…vi hadde en fin ettermiddag. Nesten som en normal dag. Satt i hver vår ende av sofaen og prøvde å holde mest mulig avstand under hele besøket.  Ikke helt lett da vi bar ut og inn middagen og sånn. Men vi var obs hele tiden.

 

Nå skal jeg høre på nyheter ei stund og muligens blir det en bitteliten lur.

 

Ønsker seg en fin dag😚

10 kommentarer
    1. Hørtes hyggelig ut med venninnemiddag… Funker sikkert med annet en kålerabi til også pinnekjøtt også..det så i allefall veldig deilig ut… Håper du finner den boka da..ikke hørt om den .. Klem <3

    2. Det så ut til å være god mat ja, og uansett alltid kjekt med besøk av dem man betrakter som sine nærmeste venner ♥
      Boken må være populær, siden den er så vanskelig å få tak i, men jeg håper du lykkes 🙂
      Ha en fin dag videre ♥ Klem ♥

    3. Høres ut som en super venninnedag, og veldig hyggelig å inkludere et godt måltid i venninnetiden også! 😉 Jeg gleder meg til venninnetid i morgen. For første gang på en måned. Blir nok litt distanse mellom oss også, men fint å skravle likevel! 😀

      Håper du finner den boka! Høres interessant ut! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg