Vaskemaskinhavari og mye tid på telefonen.

I går ble jeg hjemme hele dagen, det ble brukt mye tid på telefoner og på nettet.

Vaskemaskinen min ville plutselig ikke mer. Den tok sikringen etter ei lita stund hver gang jeg satte den på. Jeg oppdaget det dagen før, da jeg skulle henge opp klærne før jeg dro oppover til Sigdal.

Den hadde stoppet midt i vaskeprogrammet. Jeg hadde det egentlig travelt fordi jeg skulle rekke en butikk før den stengte. Men jeg syns jeg måtte prøve å finne ut hva som hadde skjedd med maskinen først. Jeg ble nemlig ganske svett da jeg oppdaget det.

Jeg fant jeg ut at sikringen gikk ganske fort uansett hva slags program jeg satte på. Og da var det kke mer jeg kunne gjøre akkurat da.

I går gjorde jeg et forsøk til tidlig på dagen, med samme resultat, før jeg begynte å ringe rundt for å finne ut om det det i det hele er verdt å få reparasjon på den. Broren til “mannen” jobber med dette, så jeg fikk han til å ringe ham. Han hadde en formening om hva det kunne være. Med pris på jobb og deler blir det billigere å få tak i en ” ny ” på Finn fant jeg ut.

Jeg fikk i det minste ut klærne til slutt. Klissvåte. Og ble stående å skylle dem så godt jeg kunne, før jeg fikk hengt noe rundt omkring på badet og litt på et tørkestativ på verandaen. Jeg turde ikke å henge opp så mye der ute i tilfelle det ble skikkelig vindvær utover natta. Klærne var alt for våte til å kunne henge inne pga gulvene.

 

Det ble en del telefoner frem og tilbake med gutta om når og hvor de kan hente hvis jeg finner en maskin på Finn.

Siden jeg allerede hadde begynt å bruke tid på telefoner og nettsøk, fant jeg ut at jeg like godt kunne fortsette med det. Jeg hadde jo enda ikke ordnet med kraftleverandør og adresseendring hit til leiligheten.

Begge deler fikk jeg i orden. Det ble en lang samtale med en fra et av kraftselskapene jeg kunne velge i. Vi ble enige om en avtale, og den er ikke bindene, det kan være greit. Adresseendring ble fikset på nettet og postkasseskilt ble bestilt.

Egentlig hadde jeg tenkt meg oppover til huset i går også, men tiden med telefoner og på nettet hadde tatt så lang tid at jeg ikke orket å tenke på og reise etterpå. Dessuten måtte flere esker bæres inn fra bilen også før jeg kunne dra.

Jeg tror jeg skal ta en tur oppover nå snart. 

 

HA EN FIN ETTERMIDDAG OG KVELD ♥ 

 

7 kommentarer

Siste innlegg