Vårsol i Hokksund.

Seint i går kveld ankom jeg Hokksund med alt jeg hadde av stæsj og ” kjektoghamed ” – greier. Det var en del for å si det mildt. Jeg har dekket et godt arealet av gulvplassen i stua her.

Ute er det sol og vårvær. Birk, som hunden her heter, kosa seg ei god stund i solvarmen, mens jeg tok med kaffekoppen min ut. 

 

Hønene våger seg ut igjen også. Tenker de  er lei vinter og snø.

 

Min mor har vært avgårde på strikkekafe på formiddagen i dag. Jeg rakk såvidt å stå opp før hun var tilbake igjen. Har plundra med nattesøvnen pga mat som vil opp igjen etter noen timer i magesekken. Jeg vet snart ikke hva jeg kan spise og ikke. Men en ting jeg er klar over at ikke går,  det er å spise rett før jeg legger meg. 

Nå sitter hun og styrer med kortlaging. Vi har en plan om å holde på med hobbyting mens jeg er her. Jeg har foreløpig bare strikket noen få runder på et sokkepar. 

Yngstemann var innom her og hadde lyst på middag i dag. Da var det bare å dukke ned i fryseren og finne noe. Fortsatt var det kjøttpudding igjen der nede, så da blir det menyen i dag. Han kommer bort igjen i kveldinga, da maten er ferdig.

Flere ribber ligger også og opptar mye plass i fryseren, så jeg tok opp en av de også. Da blir det ribbemiddag en av de nærmeste dagene. To middagsmenyer er altså klare for uka.

Nå skal jeg lese noen blogger, før jeg begynner på noe annet. Det gjelder å nyte dagene så godt man kan nå.

Ønsker deg en fin dag😚

13 kommentarer

Siste innlegg