VAR HOS LEGEN GÅR

Det viste seg fort at jeg går med alt for lavt blodtrykk…igjen.  Han regner med at det er grunnen til trettheten og svimmelheten. Men for sikkerhetsskyld ble det tatt blodprøver av “alt”. 

 

Jeg går ikke ut fra at det er noe nytt der heller. Tror ikke det er mer enn et halvt år siden det ble tatt sist. Blodtrykket har jeg slitt med i snart 2 år nå, og er mektig lei.

I noen måneder har jeg gått på full dose av den ene typen blodtrykksmedesin. Nå skal jeg prøve med halvparten. Det har jeg gjort før, og etter ei stund går trykket fra for lavt til for høyt. Så er det på’n igjen med høyere dose enda en gang. Opp og ned, opp og ned. Men han mente han etterhvert skulle klare å stabilisere det. Så da er det vel bare å forsette som prøvekanin.

Blodprøvene får jeg kanskje svar på i dag. Jeg har et håp om at det bare kan være en B- eller D- vitaminmangel. Da hadde det kanskje hjulpet litt med påfyll av det også. Men som regel er prøvene bra.

I dag har jeg i hvertfall sluppet lyset inn i stua. Det et sol ute. Da kommer alt rotet med vedkvister som bikkjene har tygt i filler frem.. og støvet synes ekstra godt. Jeg skal prøve å plukke opp rotet deres og finne støvsugeren. Noe mer enn det skal jeg ikke legge på planen i dag. Jeg skal heller være fornøyd hvis jeg klarer mer.

Ha en fin dag😙

6 kommentarer
    1. Ja, det er ikke så godt å vite med medisiner..her hos meg er også opp og ned. Men vi må finne støvet eller lyspunkter mener jeg i hverdagen:) Støvet finnes overalt:)

      1. Hehe…ja synet av støvet følger med lyset fra sola. Men da er det mye mer morsomt å fjerne det også 😁 God lukt og frisk luft. Vi får håpe våren er i anmars❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg