VANN ER VIKTIG!

Noen av plantene mine har fått så mye vann i det siste at et par av dem har stått med vann til kanten av potta før jeg har sett det. Litt overivrig med vanning tydeligvis.  Mens jeg glemmer å fylle på nok vann til meg selv. Kroppen min må jo ha vann også.

 

Og det har jeg lett for å glemme helt bort. Enda jeg er fullstendig klar over at kroppen ikke funker uten drivstoff, blir det glemt. Nå fikk jeg beskjed av legen at jeg MÅTTE passe på å drikke 1 1/2- 2 liter vann daglig.

Når jeg går på de medisinene jeg gjør, var det ekstra viktig for å unngå blodtrykksfall. Det kunne være derfor jeg får trykk i hode og ører utover dagen, og blir svimmel.

Svimmelheten regnet jeg med hadde med blodtykket og gjøre. Jeg har målt et par ganger i det siste når jeg har merket det. Bl.a nå før vi reiste i butikken. Da hadde jeg stått mye bøyd med hodet ned å luka i bedet mitt og sådd noen frø. Nå er jeg helt kjørt.  Lavt blodtrykk enda jeg syns jeg har vært flink til å drikke i dag. Jeg får bare pøse på mer etterpå. 

Nå skal jeg ha en velfortjent hvil først med boka mi på sofaen. Det skal mannen snart også. Han har klippet plenen i dag….og den er stor. Vi har handlet ferdig for helga og jeg har satt i gang en surdeig som jeg har planer om å steike brød av i morra.

Så du der ute. HUSK OG DRIKK NOK VANN!! CELLENE I KROPPEN DIN TRENGER DET FOR Å HOLDE HELE MASKINERIET I GANG UTEN Å FUSKE.

Ha en fin kveld😚

7 kommentarer
    1. Vann er kjempeviktig….Det prøver jeg å passe på hver enste dag. Men må jo fly mye på toalettet da…hehe….Men greit når man er hjemme. Du får prøve å få litt rutine på vann. Kanskje sette flasker i kjøleskapet slik at det er kaldt og deilig…

    2. Måler du opp det du skal drikke på en dag? Mamma gjorde det. Hun satte klart, for da SÅ hun at hun fikk i seg det hun skulle. Hadde høyt blodtrykk. Jeg er litt dårlig selv med å drikke, men prøver å fylle på vannglasset. Men jeg fyller det mest, så står det der. Blir dovent. SÅ går jeg og heller ut, fyller på nytt, tar et par slurker…og så står det der igjen… Samme leksa….

      1. Jeg har begynt å måle opp nå. Fyller ikke opp glasset før det er tomt. Så har jeg oversikten sånn omtrent. I dag har jeg klart 1 og en halv liter😊 men er helt ør i hodet allikevel. Mulig det er fordi jeg har holdt på ute i sola i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg