VÅKNET TIL SOL OG BLÅ HIMMEL

Jeg ble vekket av telefonen i dag. Det var min venninne.  Da jeg skulle svare var stemmen min nesten borte. Jeg syns nok jeg har hosta litt mer enn vanlig de siste par dagene, så da har jeg vel gått og ruga på et eller annet da.  Hun kommer på overnatting hjemme hos meg i morgen.

Vi reiser hjem fra campingen en gang etter middag.  Det er en del rester vi burde spise opp i stedet for å pakke det med hjem igjen. I dag som sola skinner bør vi nyte været her ei stund også før vi pakker til hjemturen. Pakkinga er fort gjort.

Det er ikke mye utsikt igjen til vannet fra terrassen her nå, etter at denne vogna foran her kom i fjor. Plassen ble i grunnen litt ødelagt da moloen og båthavna ble bygget.  Moloen ble bygget ekstra høy pga en 50- eller 100-årsflom som var ventet å komme. 

Moloen ligger rett utenfor denne vogna som tok resten av utsikten.

Men, men… uansett er nok dette en av de mest fredelige campingplassene som er å finne. Kun 10-12 faste vogner som er her. Og nå er det også stopp for alle andre å komme og overnatte i telt eller vogner her også. Altså….det kommer ikke til å bli flere enn de få faste som er her. Hvor lenge plassen kommer til å bestå er det nok ingen som vet. Det er andre generasjon som driver den nå. Og de begynner å dra på årene.

Hvis noen lurer på å reise hit til Tinn Austbygd ligger det en mye større campingplass rett borti gata her. Den heter Sandviken Camping.

Det var sol da vi våknet i dag. Fortsatt er det blå himmel, men det kommer noen vindkast. Jeg tror vi skal sitte ute med håndarbeidet, og pakke litt og litt i bilen etterhvert. Vi fikk ei lita solstund ute i går ettermiddag også.  Så nå er jeg godt i gang med toppen til min mor. Begge ermene er strikket inn på rundpinnen sammen med bolen. Så nå skal den nok bli ferdig i nærmeste fremtid.

 

PS. Hodet kjennes bedre ut i dag. 

Ha en fin dag😚

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg