Våknet i bedre form i går, og dro til Hokksund.

I går natt hadde jeg fått noen timer med søvn, og kjente med en gang jeg sto opp at formen var noe helt annet enn den har vært den siste uka. Da var det på tide å ta turen ned til Hokksund og familien der.

Yngstemann og en kamerat tok bilen min opp i garasjen til faren hans og fant ut av hva slags lambasonde som må bestilles og byttes før bilen kan godkjennes. Et skritt videre på den saken.

Så dro min mor og jeg på Hageland for å kjøpe noe nytt å plante på grava til min far. Det har vært litt vel mye regn på det som sto der. Så det var fint å få byttet de ut. Enda en ting ferdig.

Etterpå var vi innom den matbutikken som lå nærmest elva og brua, 2 fluer i et smekk som vanlig. Min mor fikk handlet, og jeg kunne spasere bort på brua for å se hvordan det så ut i og ved elva da handelen var unnagjort.

Det var MYE vann! Det er vanligvis lang ned til vannet da man står på brua her.

Jeg rakk og ta en titt og knipse et par bilder før et ungt par kom med en drone. Ingen helikopter eller noe sånt var i området, så det burde gå greit. Jeg spurte om de skulle sende den opp der og da, og det skulle de.

Jeg har aldri sett en drone i aksjon før og var rask med å spørre om jeg kunne få se sammen med dem. Det fikk jeg lov til. De var ikke så veldig godt kjent i området, så jeg forklarte i det vide og det brede om hva som var hva av det vi så. Bl.a demningen i Hellefossen som vi så fra lufta, og Hokksund camping.

Det var virkelig artig å se Hokksund fra den vinkelen. Men det var synd det var midt i en tragisk flom jeg skulle få oppleve det.

Vi ble stående lenge å prate der ute på brua. Det var et skikkelig hyggelig ungt på jeg traff på der ja. Min mor ble sittende så lenge i bilen og vente at hun hadde vært ute og sett etter meg 2 ganger ( telefonen hennes lå igjen hjemme ). Hun var redd jeg hadde ramlet til vanns da jeg skulle ta bilder. Det hadde jeg selvfølgelig ikke gjort. Jeg ble bare plutselig opptatt av noe annet. Hun så at jeg sto på brua og pratet med noen da hun var ute og så etter meg.

Da vi endelig kom oss hjem til henne igjen, gjøv jeg løs på middagen. Vi var skrubbsultne begge to.

Det ble langt på kveld før jeg kom meg hjemover til meg selv. Jeg har fått ei god natts søvn i natt også. Så i kveld skal jeg ut å prøve fiskelykken igjen. Wish me luck!

HÅPER DU HAR EN FIN LØRDAG  ❤️

8 kommentarer
    1. Det var litt av en dag. Mange opplevelser. Og trist med den flommen for tida. Følger jo med på nyhetene. Jeg har vært heldig. Ikke noe vassdrag som kan flyte over her jeg bor. Men tenker på alle som er rammet☺️

    2. Det er trist å se alle ødeleggelsene etter uværet Hans.😨
      Godt at du stod trygt og kunne titte på dronebildene.🤗
      Håper du er inne i en god periode med søvn.
      Stress påvirker stoffskiftet som igjen påvirker nattesøvnen dessverre.
      Shit fiske!🤗👌🏻

      1. Ja godt man er trygg når naturkreftene herjer. Har sovet godt igjen i natt. Jeg har hatt en mistanke om at dette med stress påvirker stoffskifte. Blir helt ødelagt etter dager hvor for mye skjer, og jeg er ekspert i å lage stress ut av den minste ting som skal gjøres.

    3. Godt å høre at du hadde en fin dag, og fikk besøkt familien. Jeg har heller ikke sett en drone i aksjon, fra bakken. Uværet vi har hatt i det siste har virkelig gjort stor skade, med både ras og oversvømmelser. Ønsker deg en fin søndag, klem 🤗

      1. Ja, jeg hadde en oppegående dag. Det er godt at det finnes noen av dem innimellom 😊
        Det er voldsomme ødeleggelser etter denne flommen. Trist 😥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg