UTSLITT ETTER EN RUNDE I HOKKSUND

I går ble det fryktelig tidlig kvelden på meg . Jeg kom hjem etter en halv dag på farta og måtte bare stupe inn å få lagt meg på sofaen.

Tårene rant, jeg var skikkelig sinna inni hele meg. Blodtrykket dalte nedover og jeg hadde ikke sjans til å virke mer resten av dagen. Jeg var så sinna og frustrert at mannen fant beroligende og dyna til meg. Så var jeg stort sett borte vekk i 3 timer. Det var godt. For jeg hadde nemlig en del ting til jeg skulle gjort i løpet av kvelden. Og det hadde jeg ingen mulighet til å greie å få til uansett.

Jeg skulle høstet rabarbra og laget et eller annet av den. Og jeg hadde fått med meg 4 små makrell, eller pir som det visstnok heter når de er så små. De hadde jeg tenkt til å steke til kvelds. De var ikke tina helt da jeg kom hjem, så mannen la dem i kjøleskapet og sa jeg kunne steke dem i dag. Etter 3 timer i halvdøs var jeg oppe og fikk i meg et par brødskiver og skifta til natt-tøy. Så kunne jeg sove videre.

I dag er det heldigvis søndag.  En dag jeg har innført som helt lovlig hviledag . Men planene buldrer likevel. Jeg får bare ta det som det kommer i dag. Tror jeg skal finne en av bøkene jeg hentet på biblioteket i går og grave hodet inn i handlingen der. Kanskje alt annet blir borte etterhvert da .

Før den elendige avslutninga på dagen startet jeg friskt ut. Jeg tok en kjapp dusj. Håret trengte ingen vask, så det var fort gjort. Så brukte jeg rettetang på håret. Jeg skal jo tross alt begynne å bli fjong. Litt sminke. Og til slutt den nye leppestiften. Da var jeg ferdig fjonga og klar til å reise ut på dagens gjøremål. Følte meg ganske så vel ei stund.

Jeg så på klokka at jeg hadde tid til en liten svipp oppom i gården til min datter og barnebarn før biblioteket stengte. Og det var jammen flaks at jeg bestemte meg for det.  For der sto de ferdig pakket med sykler, henger, telt og hundevalp og var helt klare for en annerledes ferie enn de pleier.

Jeg tok ikke bilder av dem . Tror ikke de er så begeistret for å bli offentliggjort.  Men jeg skal nok høre om å få lov snart.

Det var ikke meningen de skulle reise før på tirdag, men de hadde ombestemt seg og ville reise oppover mot Lillehammer allerede i går.  Så lurte de på å kjøre en tur til Trysil, før de skulle tvers over landet og til Molde. 

Jeg har bedt om bilder fra turen og lov om publisering av dem. Så får vi se da. Fikk en god ferieklem av begge ungene og vinket dem av gårde med ønske om en fin tur.

Så var det innom biblioteket og hente bøkene jeg hadde bestilt, før jeg reiste bortom min mor en tur. Der rakk jeg såvidt noen ord med yngstemann og ei venninne . De stakk nesa innom før de skulle videre til campingen vi har vært på og alle år. De skulle fiske der oppe.

Så kom den andre sønnen min hjem, og da ble det brått grilling .  Han fyra grillen og satte i gang. Vi andre trakk ut i finværet vi også. 

Her er kokken  Kenneth. 

 

Hans kone Phurita…min svigerdatter. 

Den ølen er ikke hennes altså, det er kokkens. 

Min mor, som var veldig blid i går.

 

Og jeg selv, som var fjong så lenge det varte. Min datter sa jeg var fin på håret, så da er jeg nok inne på rette sporet. Fikk komliment av mannen før jeg reiste også…rødme, rødme ..

 

Så…så langt var dagen helt perfekt. Jeg fikk hilst på alle mine aller nærmeste. Det var bare så synd at den endte som den gjorde. Men, men sånn er det bare.

Ha en flott søndag 😚

 

#familie #fjong #utslitt #psykisksyk #psykiskhelse #bipolar #familiebesøk

 

6 kommentarer
    1. Håper du får kost deg og slappa av i dag da.. og at formen bedrer seg 🙂 Koselige bilder av familiemedlemmer..og du var kjempefin på håret..og kledde fargen på toppen veldig godt.. tipptopp tommelopp.. Klem <3

    2. Ble nok litt mye på en dag…Bra mannen din tar vare på deg. Skikkelig fin på håret og fin topp….Du ser flott ut på dette bildet…litt stæsj…hjelper 🙂 Vi skal ikke ha dårlig samvittighet for det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg