Utrolige middagstider.

Tre kvelder på rad har vi spist middag mellom kl. 21.30 og 23.00. Det er liksom måte på hvor “fine” vi skal være da. Hjemme spiser vi også seint, men ikke seint.

Tirsdag kveld ble det pizza med glutenfri bunn. Den var litt tørrere enn en vanlig bunn. Men jeg var så sulten at mye av den gikk ned på høykant.

Jeg brukte rester fra kjøleskapet til fyll. En grilla sommerkotelett delte jeg i småbiter og ei pølse som lå igjen ble også delt i smått. Pølsa  var jeg ikke sikker på om jeg kunne spise, så jeg måtte lage et skille på pizzaen så jeg unngikk den.

Tomatpuré og hakkede tomater hadde jeg åpnet hjemme hos meg selv, Det ble med ned hit til min mor. Alt bør brukes vet du! 

Sjampinjong på boks fant jeg i skapet her. Og heldigvis var det en ostebit her også. Akkurat nok til å dekke pizzaen. 

Mora mi syns det var noe tørre greier. Hun er ikke så glad i hakkede tomater, så jeg lot være å ta det på hennes del. Det var sikkert derfor min var litt saftigere.

I mangel på brødvarer til frokosten min i går, ble det to kalde pizzabiter på meg. Og da skal si meg enig med henne. Jeg måtte tygge godt for å få det ned. Nystekt kvelden før syns jeg den var helt grei.

I går klarte vi å få spist 21.30. Det tidligste hittil siden jeg kom. Da hadde sønnen min tatt opp ei hel pakke med karbonader fra fryseren. Det kan jeg visst heller ikke spise pga innhold av løk. Så jeg fant ei pakke med svinekjøttdeig. Den kunne jeg blande med “lovlige” ingredienser som står i FODMAP-lista jeg følger. Streng diett foreløpig. Salt, pepper, purre, paprika, siste rest av tomatpuré, hakkede tomater og sjampinjong på boks. 

Pommes frites ved siden av. Det har jeg hatt lyst på lenge det! Men mannen min er ikke så glad i det. 

Snadder.

Litt forskjell på porsjonene våre. (Mora mi sin tallerken)

Hun fylte på med litt av blandingen min også etterhvert da. Så det ikke ble så tørt. 

Kanskje vi klarer å spise enda litt tidligere i kveld, hvis jeg blir her ei natt til.

Fin dag til deg😚

6 kommentarer
    1. Ja, fint skal det væra……hehe…
      Maten så god ut, men tørr pizzabunn er jo kanskje ikke godt til frokost. Høres ut som du/dere har noen deilige dager..klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg