Utfording. Dikt

Jeg så nå at Frodith er ute med ny utfordring.

Den vil jeg prøve meg på.  Jeg har valgt dette bilde. Og lager et lite dikt til det.SYKKELTUR

Sykkeltur med far er gøy,

og det er viktig med riktig tøy.

Må jo se ut som man sporter,

da man er utenfor gårdens porter.

Far er blid i dag,

jeg kan føle hans velbehag.

Været er flott,

og det liker vi godt .

Man er aldri sur

ute på tur.

Vi skal kjøpe sjokolade

og etterpå skal vi bade.

Dette blir dagen,

utenfor hagen.

Far og meg,

” jeg elsker deg”

Dette var min tolkning og dikt i Frodith’s utfordring . Gå inn og ser om du vil være med 🙂

#bilde #dikt #utfordring

 

 

5 kommentarer
      1. Syns det er gøy med disse utfordringene dine jeg. Er glad du finner på litt “sprell” Nå venter jeg spent på hva alle som er med legger ut 🙂

    1. Danske Tove Ditlevsen skrev litt annerledes (og bra):

      De fleste mennesker
      er trofaste
      og pålidelige
      og tålmodige.
      De fleste mennesker
      nøjes med livet
      som det nu engang er
      og er tilfredse
      med at overholde
      de klokkeslæt
      andre har fastsat.
      De fleste mennesker
      fører en frygtelig
      tilværelse
      uden nogensinde
      at blive klar over det.
      Men nogle af os
      vil ikke være med
      vil ikke være edru
      skyr dagslyset
      læser ikke aviser
      går ikke på arbejde
      æder piller for at sove
      og piller for at vågne
      forlades af de trofaste
      og fornuftige
      og nøjsomme
      mindes
      den stor kærlighed
      som kun få har evne
      til at opleve
      og som aldri er gensidig.
      Vi dør af leverbetændelse
      eller af sorg
      man siger
      vi går til grunde
      eller i hundene
      man siger ikke uden grund
      at vi selv ville det.
      Man glemmer os hurtigt
      og fortsætter sin
      frygtelige tilværelse
      med en tapperhed
      vi døende ikke ejer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg