UTE PÅ GLATTA

Nå har bilen stått siden jeg kom hjem fra Hokksund på torsdag Den har vært nedsnødd hele tiden. Lørdagskvelden var jeg ute en halvtime før midnatt og fikk av det meste av snøen på tak og panser. Jeg var redd den skulle bli for tung for taket da mildværet skulle komme i går.

I dag måtte jeg i butikken. Og jeg ville bruke bilen. Hadde ikke lyst til å prøve meg på å gå ned bakken til veien. Jeg regna med det var glatt der i dag. Men jeg hadde sett at en av naboene hadde vært ute og kjørt i dag, så da burde det vel gå greit og komme opp og ned med bil i hvertfall. 

Jeg kjørte bare til nærmeste butikk. Handlet det jeg skulle og satte det i bilen. Så var jeg klar til å våge meg ut på tur og teste fortau og gangveier. Jeg gikk ikke ut i går, i går hadde jeg en slaraffendag. Derfor syns jeg at jeg var nødt til å se hvordan forholdene var i dag.

Fortauet var det farlig å gå på. Jeg skle én gang, men holdt meg på beina.

Da gikk jeg så lenge jeg kunne ute i veien etterpå i stedet. Det var bar asfalt på hovedveien. Jeg valgte å prøve en sidevei et lite stykke lenger bort. Kunne jo ikke traske midt i veien der det var mest trafikk syns jeg. Så da bar det oppover og oppover i kveld også da. Det er visst nok av bakker her også. 

Vannet rant i en ikke fullt så bar vei her.  Det regna da jeg gikk, så det var ikke bare smeltevann. I morgen er det meldt kuldegrader igjen og DA blir det glatt da. Da skal hverken jeg eller bilen ut tenker jeg.

Jeg gikk helt til toppen, der veien flata ut igjen et godt stykke bortover. Da hadde jeg gått en god 1 km. Fikk fin utsikt over til den andre siden av Åmot der oppe. 

Ja ja, det var litt i mørkeste laget da. Men at jeg hadde kommet meg et stykke opp i høyden var det ikke tvil om.

Jeg snudde her. Skulle tross alt prøve å komme meg i god behold nedover bakkene igjen også.

Det gikk heldigvis bra. Det ble en kveldstur på litt over 2 km. Og jeg er fornøyd nok en gang.

 

HA EN FORTSATT FIN KVELD OG NATT ♥ 

7 kommentarer
      1. Tusen takk 😊 Nå er jeg skikkelig i gang. Jeg har fått med meg Lene, Kenneth og Lasse og på en utfordring på Strava. Vi skal gå 50 km i løpet av Januar. Lene er sikkert i mål lenge før Januar er slutt 😁 men vi andre skal prøve å klare det vi også.. heia oss 🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♂️🚶‍♂️

    1. Du altså så kjempeflink du er 👏👍😊

      Ser skummelt glatt ut. Det må jeg være forsiktig med nå ja med tanke på operasjonssåret. Har i morgen gått 8 uker, men må være forsiktig likevel.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Veldig greit å fjerne snøen fra bilen, for den blir tung når regnet kommer. Regnet som kom her over flere dager, har faktisk vasket vekk isen på veiene, men ikke på fortauene. Jeg hadde ikke hatt bilen ute på mange dager, men måtte ut i går og da var det perfekte kjøreforhold. Ønsker deg en fin onsdag, klem 🤗

      1. Ja jeg tenkte det var tryggest å få bort det meste fra biltaket.
        Det var bart på hovedveien her på mandag , i går var jeg ikke ute. Vurderer frem og tilbake om om jev skal ta bilen en tur bort til sentrum og se om det er trygt å gå en tur der 😊
        Ha en fin kveld…klem 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg